دانشگاه آزاد اسلامی بستر رشد و پرورش نسل جوان را آماده کرده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه نیمی از بار آموزش عالی را به دوش می‌کشد و بستر و زمینه را برای رشد و پرورش نسل جوان آماده کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری عصر امروز در شانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: امید است برگزاری چنین جلساتی منشأ خیر و برکت برای دانشگاه آزاد اسلامی باشد، در نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری کلیدواژه دانشگاه و اهمیت دانشگاه جایگاه مهمی داشته و این جایگاه بی‌نظیر و بی‌شک آینده کشور به دانشگاه وصل است.

وی افزود: اگر دانشگاه به جایگاه مطلوب و رفیع خودش برسد، جامعه هم به جایگاه مطلوب و رفیع خود می‌رسد و اگر دانشگاه دچار نابسامانی شود، جامعه هم دچار هرج و مرج و سردرگمی می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی میوه انقلاب و همان‌طور که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم، توجه به این نکته مهم است که دانشگاه آزاد اسلامی دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای بوده و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

کلانتری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حدود نیمی از بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد و بستر و زمینه را برای رشد و پرورش نسل جوان آماده کرده و بی‌شک خدمت بزرگی بوده که از ناحیه دانشگاه به کشور و انقلاب شده است.

ضرورت توجه به دانش‌افزایی منابع انسانی در حوزه فرهنگی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست گفت: توجه به دانش‌افزایی منابع انسانی در حوزه فرهنگی ضروری است و امروزه با حضور دکتر ابراهیم کلانتری در رأس هرم حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد تحولات جدی در این حوزه هستیم و رونق و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی را در واحدهای دانشگاهی شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام سجاد نیکخو خاطرنشان کرد: با تحول در مدیریت دانشگاه آنچه مورد انتظار است، این است که باید مدل جدیدی از ارائه خدمت به جامعه و فرهنگی کشور تبیین شود.

وی افزود: به‌دلیل اهمیت نقش منابع انسانی در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان فرهنگی، تدوین برنامه جامع مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی نیروهای فرهنگی واحدهای دانشگاهی مورد انتظار است.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از عملکرد دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، مالی و پ‍ژوهشی ارائه داد و دستور کار شانزدهمین جلسه هیأت امنای استان را که شامل؛ تفویض اختیار تعیین طرح‌های سرمایه‌گذاری و دانش‌بنیان به کمیسیون دائمی هیئت امنای استان، اصلاحات بودجه سال ۹۷، انتخاب خزانه‌دار استان، میزان و چگونگی تخفیف شهریه به رشته‌‌های کم دانشجو، تاسیس کلینیک پزشکی و مجتمع رفاهی و ... را به سمع حاضران رساند.

سیدضیاءالدین تابعی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، جعفر قادری، غلامحسین زمانی و شاهین محمدصادقی عضو منتخب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و سیداحمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد به‌عنوان عضو هیئت امنای استان در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993224

وب گردی

وب گردی