مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد همدان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تکریم سعید جامه بزرگی رئیس سابق و معارفه مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد همدان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

جامه بزرگی در ابتدای این نشست با قدردانی از حمایت های روسای پیشین و فعلی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان استانی همدان، گزارشی از اهم فعالیت های خود در دوره 10 ساله مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی همدان ارائه کرد.

کاهش شهریه برخی از رشته ها در واحدها و مراکز محروم تا 50 درصد، انتقال رشته های واحدهای مادر به مراکز دانشگاهی مناطق محروم، استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی در طرح تعاون استانی، افتتاح ساختمان مرکز رزن و راه اندازی پردیس سمای فامنین، کسب رتبه های برتر در مسابقات فرهنگی و دانشجویی، راه اندازی کانون خانه و دانشگاه، کسب رتبه 15 در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی براساس نظام اسکوپوس و افزایش تعداد رشته ها از 140 به 214 رشته از جمله مهمترین فعالیت های جامه بزرگی در دوران ریاست این دانشگاه است.

قائمی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد همدان هم در این جلسه با بیان اینکه هر نظام علمی، اجتماعی و سیاسی مبتنی بر یک نظام معرفتی است، اظهار داشت: هر ملتی نظام معرفتی خود را براساس شناخت خاصی بنا می کند که در جامعه غربی این نظام معرفتی لیبرال، فاشیسم، کمونیسم و ... است، اما مردم ایران نظام دینی را به عنوان مبنای معرفتی خود انتخاب کردند و خرده نظامهای آن نیز براساس بینش انقلابی و اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: آنچه مردم از دانشگاه به عنوان یک خرده نظام اسلامی انتظار دارند، این است که آموزش، فرهنگ و پژوهش در دانشگاه براساس نظام معرفت دینی باشد، چرا که دانشگاه پس از انقلاب اسلامی بنای خود را بر این گذاشته که مبنای آن براساس مبانی اسلام باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد همدان با بیان اینکه در نظام دینی، دین قابل تفکیک از هیچ حوزه ای نیست، تأکید کرد: در نظام دینی آموزش، فرهنگ و جذب نیروی انسانی باید تحت این تفکر باشد و با نگاه ارزشی اداره و فرهنگ دینی در تمام ابعاد آن حاکم باشد.

وی گفت: خروجی دانشگاه ها باید انسان های مؤمن، متخصص و کارآموز باشد تا به حل مشکلات کشور و جامعه کمک کنند و آموزش باید در مسیر مهارت آموزی، فن آموزی و هنرآموزی باشد.

قائمی در پایان تأکید کرد: کارآمدسازی، توجه به نیازهای جامعه، حرکت در مرزهای دانش و تقویت مهارت اساتید، کارمندان و دانشجویان می تواند خط مسیر ما در تعیین راهبردها برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

در این مراسم یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد، کامران گردان رئیس شورای شهر همدان، سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی‌ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و جمعی از مسئولان شهری و دانشگاهی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993228

وب گردی

وب گردی