برگه‌های معاینه فنی داخل اتوبوس‌های واحد علوم و تحقیقات قابل رؤیت هستند/ تمامی اتوبوس‌های جدید‌الورود مربوط به پیمانکار جدید است

مدیر کل امور عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: تمامی اتوبوس‌های جدید الورود متعلق به پیمانکار فعلی است و  تمامی آن‌ها دارای گواهی‌های مربوط به مراجع ذی صلاح هستند.

دکتر رضا فرمهینی فراهانی مدیر کل امور عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ورود اتوبوس های جدید به این واحد اظهار داشت: شبی که حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات اتفاق افتاد، جلسه ای در حوزه ریاست این واحد تشکیل شد و مقرر شد که پیمانکار وقت اخراج شود.

وی افزود: با توجه به تعطیلی دانشگاه در روزهای پنجم و ششم دی ماه، از پیمانکار جدید دعوت به عمل آمد که در دانشگاه حضور پیدا کند و وی روز چهارشنبه 5 دی ماه ساعت 10 صبح وارد دانشگاه شد.

فراهانی تصریح کرد: تامین نیاز دانشگاه شامل 24 دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی رفت و آمد کارکنان از سایر نقاط تهران به واحد علوم و تحقیقات و همچنین تامین 50 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل دانشجویان در داخل دانشگاه در نظر گرفته شد؛ تامین این مقدار برای پیمانکار جدید امری دشوار بود؛ اما ما از وی خواهش کردیم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر کل امور عمرانی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: روز شنبه 8 دی ماه با آغاز به کار پیمانکار جدید، اتوبوس های جدید که مورد تایید دانشگاه بود وارد دانشگاه شدند؛ این اتوبوس ها از لحاظ ایمنی و معاینه فنی، نظارت دقیق‌تری روی آن ها اعمال شده است.

وی تاکید کرد: مسئولان واحد علوم و تحقیقات تمامی توان و تلاش خود را به کار گرفته اند تا حتی کوچک ترین حوادث در دانشگاه رخ ندهد و بتوانیم بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه دهیم.

فراهانی با اشاره به زمان ساخت اتوبوس های جدید الورود در واحد علوم و تحقیقات گفت: آخرین مدل ساخت اتوبوس هایی که در نظر گرفته ایم مربوط به سال 91 است همچنین بر اساس مجوز هایی که در اختیار داریم، صرفا می توانیم اتوبوس هایی با سن حداکثر 10 سال را به کار بگیریم. در حال حاضر تعداد زیادی از اتوبوس های جدید الورود در بازه زمانی 10 سال قرار دارند.

مدیر کل امور عمرانی واحد علوم و تحقیقات با بیان این که تعداد کمی از اتوبوس ها سن بالاتر از 10 سال را دارند، خاطر نشان کرد: علت این موضوع این است که قرار‌داد منعقد شده با شرکت اتوبوسرانی فعلی به صورت موقت است و تا پایان بهمن ماه اعتبار دارد، لذا مجبور هستیم از چند اتوبوسی که رنج سنی بالاتر از 10 سال دارند استفاده کنیم. البته این اتوبوس ها نیز دارای معاینه فنی و تجهیزات مناسب هستند.

وی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر این که اتوبوس های جدید الورود همان اتوبوس های گذشته هستند و صرفا تمیز و رنگ شده اند، گفت: با توجه به این که این حادثه اخیر ابعاد بسیار بدی را در پی داشت، پیمانکار قبلی و اتوبوس های وابسته به آن، همان شب حادثه دانشگاه را ترک کردند ما نیز از ورود اتوبوس های شرکت قبل به دانشگاه ممانعت کردیم و قرارداد را با آن ها فسخ کردیم.

فراهانی اضافه کرد: هیچ کدام از اتوبوس های جدید الورود به پیمانکار قبلی تعلق ندارند؛ ما هیچگاه به دنبال این نیستیم که صورت مسئله را پاک کنیم. تمامی اتوبوس های جدید الورود متعلق به پیمانکار فعلی است و تمامی آن‌ها دارای گواهی‌های مربوط به مراجع ذی صلاح هستند.

مدیر کل امور عمرانی واحد علوم و تحقیقات اذعان داشت: ما سعی می کنیم به هیچ وجه درگیر حواشی نشویم و خدمات بهتری را به دانشجویان ارائه دهیم؛ قطعا عملکرد ما به عنوان یک مستند بهترین گواه برای نشان دادن تلاش‌های ما خواهد بود.

وی با اشاره به معاینه فنی اتوبوس های جدید الورود اظهار کرد: تمامی برگه‌های معاینه فنی در داخل کابین اتوبوس ها نصب شده و قابل رویت است؛ همچنین اگر دانشجویان انتقادی نسبت به رفتار رانندگان و یا هر موضوع دیگری داشتند، سامانه پیامک و شماره تلفن داخل هر اتوبوس نصب شده است و دانشجویان می توانند انتقادات و پیشنهاد خود را از این طریق مطرح کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993230

وب گردی

وب گردی