هفته گذشته  بیش از 11000 کیلو مواد مخدر و روان‌گردان  در کشورکشف شد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۱۵۱۰ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۱۹۹۸ کیلوگرم بوده ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۷۶۴۱ کیلوگرم بوده است که ۶۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۱۳۰۱ کیلوگرم حشیش، ۵۰۲ کیلوگرم هرویین، ۵۳ کیلوگرم شیشه، ۳۶۰ لیتر مواد پیش‌ساز، ۲۱۱۳ عدد قرص روان‌گردان و ۲۰۱۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۶۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۱.۹ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۵۸۲۲ متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۵۲ نفر به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر، ۲۲۰۴ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۳۲۴۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۲۲۶ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: ۳۶۰ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع صرفاً مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

اصلانی گفت: از ۲۱۱۳ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۷۵۲ عدد و ۵۰۴ مربوط به استان‌های هرمزگان و تهران است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۱۷۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۷.۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۱۹۲۷ کیلوگرم، تهران با ۱۳۹۰ کیلوگرم، بوشهر با ۸۴۱ کیلوگرم، هرمزگان با ۶۴۴ کیلوگرم، اصفهان ۶۳۲ کیلوگرم، خراسان جنوبی ۶۰۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اصلانی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۷.۳ درصد است.

اصلانی گفت: طی این مدت، ۱۴۹ دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه موتورسیکلت، ۳ قبضه سلاح و ۱۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993234

وب گردی

وب گردی