مراقب دام اجناس دست دوم در فروشگاه‌های آنلاین باشید

 رئیس پلیس فتا استان البرز از نظارت ویژه بر سایت‌های فروش اجناس دست دوم مشکوک خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: هنگام مراجعه به این سایت‌ها از احراز هویت افرادی که با آن‌ها قرار است مبادلات مالی انجام دهید، مطمئن شوید.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران فضای مجازی باید در خرید کالا‌های تبلیغ شده در فروشگاه‌های آنلاین دقت کافی داشته و اصالت کالا را حتماً مد نظرقراردهند.

وی با اشاره به اینکه خریداران اجناس هنگام خرید، فاکتور و جعبه کالا را مطالبه کنند ضمن آنکه سریال جعبه و نوع کالا باید یکی باشد گفت:به طور مثال برای خرید گوشی تلفن همراه باید شماره سریال جعبه و گوشی یکی بوده و اصالت کالا مشخص شود.

این مقام مسوول یادآورشد: متقاضیان خرید کالا دقت داشته باشند درصورت خرید کالا از این گونه سایت‌ها چنانچه سرقتی باشد به عنوان مالخر کالای سرقتی، متهم خواهند شد.

متقاضیان خرید کالا دقت داشته باشند درصورت خرید کالا از سایت‌ها چنانچه سرقتی باشد به عنوان مالخر کالای سرقتی، متهم خواهند شد

سرهنگ اقبالی گفت: با گسترش فضای مجازی عد‌ه ای فرصت طلب درشبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها اقدام به درج آگهی‌های کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می‌کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت‌های متخلف را شناسایی و برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز هشدار داد: برخی مواقع صاحبان فروشگاه‌ها به صورت غیرمجاز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان از سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش کنند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه درهر شرایطی پرهیز و به میزان کافی در خصوص اصالت و کیفیت کالا تحقیق کنند.

وی گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993235

وب گردی

وب گردی