دولت به وضعیت اقتصادی مردم سامان ببخشد/دل بستن به اروپابیهوده است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز نیروهای انقلابی باید در کنار هم ایستادگی کنند و توطئه های دشمن را خنثی کنند، اظهار داشت: ملت، دولت و مسئولین باید در کنار یکدیگر حضور داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه مشترک هیات رییسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان گفت: درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی یک مصیبت بود که بر ما وارد شد، ایشان در مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان فردی بسیار ارزنده بود.

آیت الله جنتی افزود: شاگردان بسیار زیادی در محضر آیت الله هاشمی شاهرودی تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به کسالت آیت الله مومن نیز گفت: متاسفانه آیت الله مومن با بیماری مواجه شده اند که برای ایشان نیز از درگاه الهی شفای عاجل را مسئلت می کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدات دشمن در شرایط کنونی گفت: امروز نیروهای انقلابی باید در کنار هم ایستادگی کنند و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی بیان داشت: وحدت کلمه امروز، امری لازم است و ملت، دولت و حتی مسئولین باید در کنار یکدیگر حضور داشته باشند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: امروز دشمن برای حکومت اسلامی نقشه کشیده است و به همین دلیل باید ایستادگی کرده و توطئه‌ها را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ۴۰ سالگی انقلاب بسیار مهم است، اظهار داشت: چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این چهار دهه ما دستاوردهای بسیاری را داشته‌ایم. قطعاً امروز یکی از وظایف ما این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی انقلاب اسلامی وارد چهل سالگی می‌شود که بسیاری از دوستان و دشمنان ما باور نمی‌کردند حکومت اسلامی ما این همه وقت دوام بیاورد، قطعا این اتفاق توفیق الهی است که تمام توطئه‌ها خنثی شد.

آیت الله جنتی گفت: همانطور که هدف انبیاء انسان‌سازی بود، انقلاب اسلامی نیز نیروهای مخلص را تربیت کرد. انقلاب اسلامی کاری کرد که بسیاری از مردم در آن دوران از غرب گذشتند و به سمت اسلام آمدند. حتی جوانان آن دوران روحیه جهادی و شهادت طلبی نیز پیدا کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با ارزیابی توطئه‌های دشمن گفت: امروز دیگر دشمن به دنبال جنگ نظامی نیست بلکه از طریق جنگ روانی و با سلاح رسانه فتنه می‌کند.

وی افزود: هر میزان که از دستاوردهای انقلاب اسلامی بگوییم کم است. یکی از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب شهدا بودند، که همگی باید به این مسأله اشاره داشته باشیم.

جنتی گفت: اگر پیامبر اسلام در دوران جاهلیت مردم را هدایت کرد، امام راحل نیز با همان هدف انقلاب اسلامی را به پیش برد. هدف انقلاب اسلامی این بود که مردم‌ معنی هیهات من الذله را بفهمند و زیر بار ظلم نروند.

جنتی در ادامه اظهار داشت: قطعا انقلاب اسلامی دستاوردهای مادی فراوانی نیز داشته است اما این توفیقات به اندازه دستاوردهای معنوی نیست. برای مثال همین مدافعان حرم که در میدان حاضر هستند، از دستاوردهای معنوی انقلاب است. تریبون‌های رسمی و دینی لازم است در شرایط حساس کنونی عملکرد انقلاب اسلامی را به مردم یادآوری کنند.

آیت الله جنتی ضمن اشاره به وضعیت معیشت مردم گفت: وضعیت معیشتی مردم در شرایط خوبی نیست. دولت باید با حذف هزینه‌های زائد و فروش اموالی که در اختیار دارد، به وضعیت اقتصادی مردم سامان ببخشد. شرایط اقتصادی کنونی نباید در جامعه ما ایجاد ناامیدی کند. اگر مردم ناامید شوند، دیگر در صحنه حاضر نخواهند شد.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی گفتند که آمریکا در حال افول است ولی همچنان عده‌ای در داخل چشم به آنها دارند. امروز آمریکا پس از شکست‌های متعدد در منطقه به جایی رسیده که با هواپیمای چراغ خاموش وارد عراق می‌شود. این اتفاق در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران به راحتی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی گفت: بدون شک اروپا نیز اگر از آمریکا بدتر نباشد، بهتر نیست. زیرا آنها در قضیه برجام تنها وقت را تلف می‌کنند. برخی همان کشورها از منافقین هم حمایت می‌کنند. دل بستن به اروپا نیز کار بیهوده ای است. متاسفانه در قضیه برجام مسئولان کشور به توصیه‌های رهبر انقلاب توجه نکردند و نتیجه‌ای هم حاصل نشد.

رییس مجلس خبرگان افزود: فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای نیروهای انقلابی باشد. قطعاً از این کارکرد هم می‌توان برای عظمت اسلام و انقلاب استفاده کرد. فضای مجازی مثل به یک تیغ دولبه است که باید از آن با احتیاط استفاده کرد. اوایل انقلاب هم برخی با رادیو- تلویزیون مخالفت می‌کردند.

جنتی گفت: متخصصین فضای مجازی اعتقاد دارند که می‌توان از این فضا برای انقلاب و اسلام بهره برد. پس ما نیز باید با نگاهی انقلابی وارد این عرصه شویم.

کد خبر: 993236

وب گردی

وب گردی