کمبود ۱۲ هزار کلاس درس در شهرستان‌‌های تهران/ سالیانه ۱۰۰۰ کلاس نیاز داریم

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: سالیانه ۳ درصد یعنی ۳۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران اضافه می‌شود که بر این اساس سالیانه به ۱۰۰۰ کلاس درس نیاز داریم.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، امروز در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.
محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های‌ استان تهران در این مراسم گفت: امیدوارم آموزش و پرورشی را بسازیم که مدیر مدرسه هر روز صبح فکر پول برق و آب مدرسه نباشد، مدیر منطقه نگران تراکم دانش‌‌آموزان نباشد و مدیرکل آموزش و پرورش دغدغه ساختمان‌های ناایمن را نداشته باشد.
وی افزود: ما در کنار شهر تهران و پایتخت، محرومیت‌هایی را در آموزش و پرورش تجربه می‌کنیم که کمتر دیده می‌شود.
صیدلو ادامه داد: تراکم دانش‌‌آموزی در کشور ۲۴ است و این عدد در شهرستان های استان تهران ۳۲ است همچنین در کشور به ازای هر ۱۴ دانش‌آموز یک فرهنگی داریم و در شهرستان های استان تهران به ازای ۱۹ دانش‌آموز، یک فرهنگی داریم.
وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که عمدتاً تبعه افغانستانی هستند در مدارس کشور تحصیل می‌کنند، گفت: ۱۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: سالیانه ۳ درصد یعنی ۳۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران اضافه می‌شود که بر این اساس سالیانه به ۱۰۰۰ کلاس درس نیاز داریم.
وی ادامه کرد: شهرستان‌های استان تهران برای رسیدن به نُرم استاندارد هم‌اکنون به ۱۲ هزار کلاس درس نیاز دارد.
صیدلو با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است، گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۷۲ تصویب شد و باید گفت آموزش و پرورش به تنهایی توان حل مشکلات را ندارد.

فارس


انتهای پیام/

کد خبر: 993240

وب گردی

وب گردی