فقط با مدیریت هزینه نمی‌توان کسری‌های بودجه‌ای سازمان بیمه سلامت را جبران کرد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اصلى‌ترین اولویت این سازمان در سال ٩٧ موضوع مدیریت منابع بوده و استقرار سازمان الکترونیکى و حذف تدریجى دفترچه هاى کاغذى و رفع هم پوشانى بیمه اى نشان دهنده این رویکرد مهم در سازمان بیمه سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز، طاهر موهبتى درباره رویکرد سازمان بیمه سلامت در راستاى مدیریت منابع اظهار داشت:نظام سلامت چاره اى جز مدیریت منابع ندارد و این رویکرد در سازمان بیمه سلامت وجود دارد و اقدامات این سازمان بیمه گر نشان دهنده این موضوع است.

وى ادامه داد: استقرار سازمان الکترونیکى و رسیدگى الکترونیکى به اسناد، رفع هم پوشانى هاى بیمه اى و هدفمند کردن یارانه بیمه اقشار کم درآمد نشان از مدیریت منابع دارد، اما باید توجه کرد که تنها با مدیریت منابع نمی‌توان کسری‌های بودجه‌ای سازمان بیمه سلامت را جبران کرد.

موهبتى با اشاره به اهمیت الکترونیکى شدن خدمات و حرکت سازمان بیمه سلامت به این سمت، اظهار کرد: استقرار سازمان الکترونیکى در بخش الکترونیکى شدن دفترچه هاى کاغذى بیمه سلامت در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شده و تا پایان امسال حداقل در یک شهر از هر استان اجرا مى شود. همچنین رسیدگى الکترونیکى به اسناد نیز به صورت پایلوت در استان اصفهان آغاز شده و در حال انجام است.

وى درباره رفع هم پوشانى هاى بیمه اى نیز بیان کرد: با توجه به وجود ارتباط برخط میان سازمان‌های بیمه‌گر، علاوه بر رفع هم پوشانى هاى موجود، به دنبال جلوگیری از ایجاد ‏هم‌پوشانی جدید هستیم. البته ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد هم پوشانى با سازمان تامین اجتماعی وجود داشت که تاکنون ۲ میلیون ‏هم‌پوشانی بیمه‌ای حذف شده و بخش باقی‌مانده این هم‌پوشانی‌ها بیشتر مربوط به بیمه روستاییان است. مهم‌تر از رفع هم‌پوشانی، ‏جلوگیری از ایجاد هم‌پوشانی بیمه‌ای جدید است. از طرفی کنترل هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای در زمان دریافت خدمت نیز در حال انجام است. ‏

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اطلاعات بیمه شدگان به سازمان بیمه درمانی نیرو‌های مسلح نیز داده شد و تاکنون ٨٦ هزار نفر ‏رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای نیز با این سازمان انجام شده است. درباره کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تصمیم گرفته شد که هر جا در قسمت ‏شهری هم‌پوشانی وجود داشته باشد، بیمه سلامت حذف شده و در روستاها، دفترچه کمیته امداد حذف شود. ‏

وی گفت: در حال حاضر همه سازمان‌های بیمه‌گر به وجود سیستم الکترونیک اعتقاد دارند و در این مسیر حرکت می‌کنند. ‏

موهبتى گفت: مجموعه این خدمات منجر به مدیریت منابع مى شود و تاکنون حدود ٢ هزار میلیارد تومان صرفه جویى انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993242

وب گردی

وب گردی