رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز رشد و موزه واحد همدان بازدید کرد

دکتر محمدمهدی طهرانچی از مرکز رشد، موزه آمادای و کارگاه CNC دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز سفر خود به استان همدان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام آرمیده در واحد همدان از مرکز رشد فناوری این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید از محصولات تولید شده توسط دانشجویان و پژوهشگران واحد همدان از جمله دستگاه مینی یونیت پرتابل دندانپزشکی، کیت تشخیص سرطان، تینر روغنی 2000، لارو درمانی زخم های دیابتی، نانو پودر مس، سیستم روشنایی هیبریدی، المان خنک کننده ترموالکتریک، اسکوپ سنگ نمای ساختمان و بلوک ساختمانی ایده آل انرژی دیدن و با پژوهشگران و دانشجویان تولید کننده این محصولات دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید بر مسأله محور بودن پژوهش های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید و به دانشجویان توصیه کرد: ظرفیت های منطقه ای و استانی همدان را شناسایی کرده و برای حل مشکل بیکاری جوانان، کاهش هزینه تمام شده تولیدات محصولات کشاورزی، رونق سوغات استان همدان با به کارگیری دانش اقدام کنند.

وی با اشاره به تولید محصول گردو در شهرستان تویسرکان، گفت: گروهی از دانشجویان باید در مورد این موضوع پژوهش کنند که دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش هزینه برداشت محصول گردو چه کمکی می تواند به کشاورزان داشته باشد تا علاوه بر راحتی کار آنها، بتواند منجر به افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت شود.

دکتر طهرانچی در ادامه با حضور در موزه آمادای واحد همدان، از بخش های مختلف این موزه بازدید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید تأکید کرد: باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان رشته های مرتبط با تاریخ شناسی و دانشجویان علاقه مند به تاریخ ایران بتوانند برای تحصیل، پژوهش و افزایش اطلاعات خود از این موزه باشکوه استفاده کنند.

وی با پیشنهاد از استقبال جعفر محمد علیزاده رئیس موزه آمادای، گفت: واحد همدان می تواند شرایطی فراهم کند که مردم همدان و شهرهای اطراف بتوانند با سرویس های این دانشگاه به صورت رایگان از موزه آمادای بازدید کنند تا از این طریق آگاهی و آشنایی مردم از تاریخ و تمدن کهن شهر تاریخی همدان افزایش یابد.

دکتر طهرانچی در جریان این بازدید از دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خواست که برنامه ای لحاظ شود تا موزه آمادای واحد همدان که یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است به یک موزه ملی تبدیل شود و دانشجویان رشته های مرتبط با مردم شناسی، جامعه شناسی، باستان شناسی، تاریخ و ... بتوانند در صورت علاقه مندی، دوران تحصیلی خود را در کنار این موزه طی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید با بیان اینکه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شهر همدان به عنوان شهری که 3 هزار سال سابقه علمی دارد، باید سالانه حداقل 10 متخصص موزه شناسی و باستان شناسی تربیت کند.

وی همچنین با تأکید بر توسعه فضا و فعالیت های موزه آمادای، اظهار داشت: این موزه در کنار کاربری کنونی می تواند به یک مرکز بزرگ آموزشی و پژوهشی تبدیل شود، وجود چنین موزه ای در دانشگاه های شهر تاریخی همدان نیاز بود که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این موضوع اقدام کرده است و ما از چنین فعالیت هایی که باعث آشنایی بیشتر جوانان با تاریخ و فرهنگ کهن خود می شود، استقبال می کنیم.

دکتر طهرانچی در پایان بازدید از موزه آمادای در دفتر ثبت نظرات بازدیدکنندگان از این موزه نوشت: «افتخار داشتم که امروز با زحمات مردی بزرگ جناب آقای علیزاده که افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است آشنا شدم. امید آن است که این موزه به عنوان یک مرکز بزرگ آموزشی و پژوهشی برای این دیار تاریخی باشد. دانشگاه در همدان بدون داشتن موزه هویت نمی یابد؛ من قدردان زحمات همه آنانی که در برپایی این موزه زحمت کشیده اند، هستم. محمد مهدی طهرانچی»

بازدید از کارگاه CNC واحد همدان

دکتر طهرانچی در ادامه این بازدید از کارگاه CNC واحد همدان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های آموزشی و درآمدزایی این کارگاه آموزشی قرار گرفت.

وی در پاسخ به پیشنهاد معاون پژوهشی واحد همدان مبنی بر استفاده از دستگاه های CNC بلااستفاده در دانشگاه آزاد اسلامی استان های همجوار همدان، گفت: در حال شناسایی ظرفیت های بلا استفاده تجهیزات و دستگاه های کارگاهی و آزمایشگاهی واحدها و مراکز هستیم، سازمان مرکزی می تواند دستگاه های CNC بلا استفاده واحدها را خریداری کرده و به منظور توسعه فعالیت های این کارگاه به واحد همدان اجاره دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در بازدیدهای که بنده از مجتمع گلبهار واحد مشهد و واحد فیروزکوه داشته ام، می دانم که این دو واحد دستگاه های CNC دارند که بلااستفاده مانده و می توانیم این دستگاه ها را به صورت اجاره ای در اختیار واحد همدان قرار دهیم تا بتوانند بازاریابی و تولید قطعات خود را گسترش دهد.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: واحد همدان که در حوزه قطعه سازی با استفاده از دستگاه های CNC موفق بوده است، می تواند یک شبکه کارگاهی ایجاد کند تا کارگاه های آموزشی سایر واحدها با محوریت واحد همدان اقدام به ساخت قطعات سفارش داده شده کنند.

وی خطاب به معاون پژوهش و فناوری واحد همدان که درخواست خرید دستگاه های جدید با قابلیت های بیشتر را مطرح کرده بود، گفت: طرح توجیهی هر چه برای توسعه فعالیت های پژوهشی، کارآمدسازی و درآمدزایی نیاز دارید، تهیه و به سازمان مرکزی ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993252

وب گردی

وب گردی