دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی را پیگیری می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جوانان ما در صحنه عمل هرگاه لازم باشد حاضر هستند جهاد کنند و از جان خود بگذرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم یادواره دانشجویان شهید همدان شب گذشته با سخنرانی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و گرامیداشت جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، گفت: خدا را شاکرم که فرصتی حاصل شد تا در این سفر در چنین مراسمی شرکت کنم و این حضور بسیار برای من مغتنم است و از خداوند می خواهم که با دعای خیر مردم بتوانیم در این نظام مقدس خدمتگزار خوبی باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه شریفه 169 سوره آل عمران، اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» خداوند با انگاره های ذهنی انسان به ما تذکر می دهد که مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده اند، مرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انگاره ذهنی ما این است که امروز دشمن همه توانش را بسیج کرده و می خواهد تحریم های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند تا به تعبیر خودش ریشه ملت را بخشکاند و ریشه ملت ما که تنها پرچمداران استقلال و گریز از نظام سلطه طلبی هستند را خشک کند، اما زهی خیال باطل، چرا که اعتقاد ما این است که خداوند در سوره ابراهیم فرموده است: «و (ای رسول ما) هرگز مپندار که خدا از کردار ستمکاران غافل است، بلکه (کیفر) ظالمان را به تأخیر می‌افکند تا آن روزی که چشمها (یشان) در آن روز خیره و حیران است و در آیه 47 هم می فرماید که "مپندارید که خداوند وعده ای را که به پیامبرانش داده تخلّف می کند، قطعا خداوند شکست ناپذیر و صاحب انتقام است."

دکتر طهرانچی ادامه داد: خداوند در آیه 57 سوره آل عمران هم می فرماید «لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا مُعْجِزِینَ فِی الْأَرْضِ ۚ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۖ وَلَبِئْسَ الْمَصِیرُ (ای رسول) هرگز مپندار که کافران در زمین معجز و قدرتی خواهند یافت و جایگاهشان (نیز در آخرت) دوزخ است که بسیار منزلگاه بدی است.»

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن توان درک این انگاره ها را ندارد، چرا که فکر می‌کند در معادلات عادی اگر به مردمی فشار بیاورد و اقتصاد کشور را بهم بریزد، طبیعتاً مردم باید اعتراض کنند، اما این معادلات در مردمان الهی کارساز نیست و این سرمایه ماندگار جمهوری اسلامی ایران در 40 سالگی است.

وی تأکید کرد: دشمنان به خودشان وعده داده بودند که نمی گذارند چهل سالگی انقلاب را ببینیم، اما اعتقاد مردم ما این بوده که خداوند فرموده «پایدار باشید و در صورت پایداری نصرت با شماست و خدا را یاری کنید و خدا شما را نصرت خواهد کرد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت یاد شهدای جهاد علمی، اظهار داشت: برای به ثمر نشستن نهال انقلاب، خون‌های بزرگانی در عرصه های مختلف ریخته شده از جمله شهدای ترور توسط کج اندیشان مانند شهید مطهری تا شهدای ترور توسط منافقین و شهدای جنگ تحمیلی. دشمن هر چقدر هجمه وارد کرده جوانمردانی بوده اند که سینه سپر کردند و در مقابل آنها ایستادند.

وی افزود: به یاد دارم زمانی که جوان 17 ساله بودم در مرحله اول عملیات رمضان یک جوان یزدی که پایش قطع شده بود وقتی عملیات به مشکل خورد و معبر لو رفته بود، با رشادت نام حضرت زهرا (س) را می آورد و همه را تهییج می کرد تا متوقف نشویم. چنین جوانانی در برابر اوج آرزوها، خواسته هایشان را زیر پا گذاشتند و به ما آموختند تا بایستیم.

خون شهدای جهاد علمی ما باطل السحر چهره بزک کرده غرب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که تحریم جمهوری اسلامی ایران به دلیل فعالیت های هسته ای بهانه است، بلکه آنها پیشرفت علمی ما را نمی خواهند. زمانی که بنده در دانشگاه شهید بهشتی بودم یکی از سفرای کشورهای 1+5 به دفترم آمد، به او گفتم من معلم تاریخ علم هستم و در کلاسهایمان می‌گوییم که اروپا در 300 سال پیش گالیله را به دلیل فرضیه های علمی که داشت محاکمه کرد و از این اقدام اروپایی ها به عنوان نقطه سیاه تمدن غرب یاد می شود، همچنین در آینده نیز خواهند گفت که اتحادیه اروپا در مواجهه با پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت دانشگاه های ما را تحریم و دسترسی به داده های علمی را قطع کند تا کارها و مقالات علمی دانشمندان ما را نپذیرد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: البته دشمنان جمهوری اسلامی ایران به این تحریم ها و ایجاد محدودیت ها بسنده نکردند و دانشمندان ما را به شهادت رساندند. این سفیر در پاسخ به من گفت «شما درست می گویید و ما علیه شما همه چیز را به گروگان گرفتیم و حتی علم را»، این اعتراف صریح این سفیر بود که به خاطر شجاعت ملت ما غرب حاضر شد شعار دموکراسی و حقوق را کنار بزند و چهره کریه خود را نشان دهد. خون شهدای جهاد علمی ما باطل السحر چهره بزک کرده غرب شد.

وی ادامه داد: دانشمندان ایرانی به دلیل آنکه برای اعتلای کشور تلاش می کنند در مسیر دانشگاه شهید شدند. حقیقت این است که تمدن غرب به زیر کشیده خواهد شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تمدن غرب می خواست از خود این چهره را نشان دهد که پرچمدار علم است و با نظریه اروپا محوری می خواست به سمتی برود که بگوید ابوعلی سینا وجود نداشته و تلاش داشتند نامی از بزرگان ایرانی همچون ابوعلی سینا باقی نماند و حتی زمانی که داعش به منطقه آمد، اقدام به تخریب آثار تمدنی کرد، چرا که غربی ها در کتابهایشان تمدن اسلامی را پاک کرده بودند و می خواستند آثار تاریخی آن را هم از بین ببرند که این کار را توسط داعش انجام دادند.

دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدا به امام و رهبر خود تمدن نوین اسلامی را پیگیری می کند

دکتر طهرانچی با بیان اینکه افتخار می کنیم در سرزمینی هستیم که با چراغ تشییع و مکتب امام رضا(ع) و امام صادق(ع) تمدن علمی در آن شکل گرفت، خاطرنشان کرد: امامان بزرگ ما هرگاه فرصت پیدا کردند تمدن اسلامی را به رخ کشیدند. امامی که سه سال هجرت کشیده بود، به ایران آمد و تمدن بزرگ اسلام را در منطقه به پا کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هم در جامعه دانشگاهی به سمتی می رود که بتواند این تمدن را دوباره برپا کند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال تحقق این اصل هستیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه یک مسأله دارد که چگونه تمدن نوین اسلامی را می توان احیا کرد، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدا به امام و رهبر خود تمدن نوین اسلامی را پیگیری خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حادثه تلخ جان باختن تعدادی از دانشجویان عزیز واحد علوم و تحقیقات در سانحه واژگونی اتوبوس، گفت: جا دارد در این مراسم از این عزیزان که در دانشگاه طالب علم بودند یادی کنیم. خانم سیده نگار باب الحوائحی یکی از عزیزان جان باخته این حادثه از شهر همدان بود.

وی ادامه داد: حقیقت در مورد جوانان ما این است زمانی که موضوع دفاع از اسلام و مقاومت در برابر جبهه کفر و استکبار پیش می آید، جوانان دهه 70 همچون شهید حججی در کنار سرداران بزرگی مانند شهید همدانی همسنگر می شوند و در یک جبهه قرار می گیرند و اینگونه است که با وجود همه هجمه های دشمن در فضای مجازی جوانان ما مقاوم و متمسک به قرآن و اهل بیت (ع) هستند.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که قرآن کریم انگاره های ما را چگونه بیان کرده است، آنها باید بدانند که مردم ما اهل تسلیم نبوده و جوانان ما طالب علم هستند و در صحنه عمل هرگاه لازم باشد جهاد می کنند و از جان خود می گذرند، همانطور که در 40 سال انقلاب اسلامی قلم علما و خون شهدا بارها و بارها برای پایداری انقلاب اسلامی با هم درآمیخته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برای برگزاری این مراسم باشکوه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993254

وب گردی

وب گردی