خیرین در زمینه خوابگاه های دانشجویی فعال شده اند

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز مهم‌ترین موضوع در کشور آسیب‌های اجتماعی است که در مقابل اولویت جدی جامعه دانشگاهی نیز خوابگاه دانشجویان است که خیرین در این زمینه فعال شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:‌ مهم‌ترین رکن در اسلام بهتر کردن زندگی مردم است، در واقع الویت اول دین رفع نیازهای واقعی مردم است .

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ اگر نگاهی به صدر اسلام کنیم ، زمانی که حضرت محمد(ص) به مدینه آمدند همه مسلمانان همه دارایی خود را هزینه کردند و به مدینه آمدند و با امکانات موجود مسجد بنا کردند و اولویت را برای افرادی که از دیگر شهرها می‌آمدند می‌گذاشتند.

وی افزود: امروز مهم‌ترین موضوع در کشور آسیب‌های اجتماعی است که در مقابل اولویت جدی جامعه دانشگاهی نیز خوابگاه دانشجویان است که خیرین در این زمینه فعال شده‌اند.

هاشمی اضافه کرد: برای پیشرفت در کشور باید به مقوله توسعه اقتصادی توجه کرد. در اقتصاد بخش خیریه بسیار مهم است چرا که بسیاری از خیرین چه پنهان و چه آشکار کمک‌هایی در اختیار مردم قرار می‌دهند که باعث بهبود وضعیت معیشت و رفع مشکلات مردم می‌شود.

وی به ساخت ماهواره در دانشگاه امیر کبیر اشاره کرد وگفت: در همه عملیات‌های تحقیقاتی مشکلات زیادی وجود دارد پس نباید کار را با شکست اول رها کرد و باید فعالیت مجدد ماهواره آغاز شود.

هاشمی ادامه داد: سابقه ساخت ماهواره در ایران زیاد است. در دولت سازندگی برای پرتاب موشک آرین کشورهایی مانند چین و آلمان ۴۰۰ میلیون دلار پول درخواست کرده بودند.

وی در یایان پیرامون حرف و حدیث‌هایی درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر موشکی ایران گفت: پنج شنبه هفته گذشته رییس جمهور در محل صنایع موشکی گفت نقش آیت‌الله هاشمی در صنعت موشک بسیار تاثیرگذار بوده است که از آن زمان تا کنون شایعه کرده بودند که خانواده شهدای موشکی و هسته‌ای به صحبت‌های رییس جمهور واکنش نشان دادند و ناراحت شده‌اند؛ در پاسخ به این مسله باید بگویم از سال ۱۳۶۳ فعالیت تحقیقاتی موشکی در ایران آغاز شد که آن موقع آقای روحانی معاون فرمانده خاتم الانبیاء بود و از نزدیک شاهد حمایت‌های پدرم از صنعت موشکی بودند و حرف ایشان مبنی بر تضعیف شهدای هسته‌ای و موشکی نبوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993267

وب گردی

وب گردی