ساخت دندان با سلول های بنیادی

فنآوری سلول های بنیادی یکی از معجزات علم  است که به تازگی توانسته شگفتی جدیدی را به جامعه معرفی کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از «www.distractify.com»، به نظر شما می توانیم با استفاده از سلول های بنیادی دندان های از دست داده خود را دوباره بدست بیاوریم؟ از دست دادن دندان چیزی نیست که کسی خواهان آن باشد.با افزایش سن تعداد دندان ها نیز کاهش می یابد اگر چه جایگزین های متعددی برای آنها وجود دارد ولی هیچکدام نمی تواند جایگزین دندان های اصلی انسان شود. کاشت ایمپلنت ها، پروتزها، پر کردن دندان و ابزارهایی که استفاده میشود دهان ما را به یک سایت ساختمانی در حال ساخت تبدیل می کند.

به همین دلیل افراد زیادی هستند که امید دارند بتوان این مشکلات را با استفاده سلول های بنیادی حل کرد.

به تازگی محققان دانشگاه «کلمبیا»، توانستند با استفاده سلول های بنیادی دندان تولید کنند. آنها روشی برای انتقال سلول های بنیادی به داربستی که از مواد طبیعی ساخته شده است یافته اند. هنگامی که سلول های بنیادی شروع به پرکردن داربست می کنند، در دهان قرار می گیرند و دندان شروع به رشد در داخل این سوکت می کند. سپس بافت های اطراف آن، دندان جدید را دربر گرفته و با آن پیوند می خورند. این پروسه مانند چیدن آجرهای یک دیوار است. شکل گیری دندان واقعی در حدود 9 هفته طول می کشد.

کاشت ایمپلنت های تیتانیومی 18 ماه طول می کشد ولی با روش جدید و با استفاده سلول های بنیادی این زمان به 2 ماه کاهش می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993276

وب گردی

وب گردی