واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه استارتاپ‌ها توجه ویژه داشته باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای دانشگاهی با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند، باید مشوق‌هایی را برای جذب دانشجویان در نظر بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به منظور حضور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، دیدار و گفت و گو با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و سخنرانی در مراسم یادواره شهدای دانشجوی این شهر و برگزاری چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان به این استان سفر کرده، عصر امروز در جلسه دیدار با نمایندگان اعضای هیأت علمی و کارکنان واحدهای ملایر و تویسرکان حضور یافت.

دکتر طهرانچی در این دیدار اظهار داشت: واحدهای دانشگاهی با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند، باید مشوق هایی را برای جذب دانشجویان در نظر بگیرند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محصول کشاورزی کشمش و صنعت مبل دو محصول شاخص ملایر است، تأکید کرد: اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی باید با اقتصاد شهرها گره بخورد. زمانی که دو محصول کشمش و مبل در این استان رونق دارد و درآمد مردم به آن وابسته است، نیاز نیست واحد ملایر به موضوعات دیگری بپردازد و باید تمرکز خود را بر روی این دو موضوع بگذارد، به طوری که اگر رشته طراحی صنعتی، مدیریت بازرگانی، کشاورزی، نساجی و گرافیک ارائه می شود، باید محوریت آن صنعت مبل یا محصول کشمش باشد.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: مردم ملایر و سایر شهرها برای ایجاد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه گذاری کردند، پس این دانشگاه هم باید در توسعه شهرها نقش آفرین باشد. در این صورت است که اگر به مردم فکر کردیم، آنها هم جوانانشان را برای تحصیل و آموزش به ما می سپارند.

وی در ادامه گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مقوم آموزش و پژوهش باشد و فعالیت های اقتصادی در دانشگاه باید جلا دهنده و قوام بخش این دو حوزه باشد.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورود به استارتاپ ها توجه ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های شهر ملایر، انتظار است که 20 استارتاپ در حوزه تولید، بسته بندی، خشک کردن و صادرات کشمش در واحد ملایر فعال باشد، چرا که انتظار ما این نیست که یک دانشگاه در همه حوزه ها کار کند، بلکه تأکید ما این است که وقتی می بینیم دو محصول کشمش و مبل در شهری رونق دارد، دانشگاه آزاد اسلامی هم فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را در آن واحد به این موضوعات اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) گفت: با توجه به اینکه واحد ملایر قرار است یکی از سوله های خود را به فروشگاه زنجیره ای تبدیل کند، مدیریت بازرگانی و مدل اداره فروشگاه زنجیره ای در کنار موضوع کشمش و صنعت مبل می تواند به عنوان یکی از چالش ها و موضوعات پژوهشی در طرح پایش ثبت شود. همچنین با توجه به راه اندازی این فروشگاه زنجیره ای، دانشجویان این واحد دانشگاهی می توانند دوره های مهارتی خود را در این فروشگاه طی کنند.

دکتر طهرانچی در پایان از مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی خواست که به درخواست ها و وضعیت دانشجویان رسیدگی کرده و امانتدار خوبی باشند، چرا که خانواده ها فرزندانشان را به دانشگاه آزاد اسلامی می سپارند که از شهرشان دور نشوند و فرهنگ شان حفظ شود؛ بنابراین باید به موضوعات دینی و فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993290

وب گردی

وب گردی