ثمری: بازار دانشگاه آزاد در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد/ توسعه شرکت های دانش بنیان، نبود نوآوری در صنعت را جبران می کند

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می توانیم با توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتآپ های دانشگاهی نبود نوآوری در صنعت را برطرف کنیم.

داوود ثمری مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه استارتآپ ها در راستای اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون اظهار داشت: یک فرمول بسیار ساده در کار آفرینی وجود دارد و بیان می کند که یک فرصت کارآفرینی مساوی با نیاز به اضافه ایده است؛ یعنی اگر یک ایده خوب و یک نیاز در جامعه وجود داشته باشد، حتما می توانیم فرصت کار آفرینی ایجاد کنیم.

وی افزود: این فرصت کار آفرینی زمانی رخ می دهد که اتکا به توانایی ها و قابلیت های داخل کشور داشته باشیم؛ در حوزه انرژی هسته ای دانش فنی را بدست آورده ایم همچنین در حوزه پژوهش های بایوتکنولوژی مانند موسسه رویان، دانش فنی آن را در اختیار داریم.

ثمری ادامه داد: اگر در صنایع بزرگ مانند صنعت نفت، خودرو و صنایعی که تا حدودی وابسته به خارج هستند، مقداری به جوانان کشور و توانایی های داخلی خودمان باور داشته باشیم، با توجه به منابع غنی که در کشور وجود دارد می توانیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در فرمایشات خود تاکید کرده اند که توسعه کشور باید از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت رخ دهد.

وی اذعان داشت: صنعت کشور نباید به سمت مونتاژگرایی برود؛ در صنعت کشور نوآوری وجود ندارد در حالی که این نوآوری در دانشگاه وجود دارد. ما می توانیم با توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتآپ های دانشگاهی نبود نوآوری در صنعت را برطرف کنیم.

ثمری با بیان این که شرکت های دانش بنیان مسائل مرتبط با صنعت را به خوبی می دانند خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان مباحث مرتبط با تجارت و بازار درک می کند و از این منظر که دانش بنیان است می تواند مسائل دانشگاهی را نیز به خوبی تحلیل کند؛ هر چقدر شرکت های بنیان توسعه پیدا کند، به خودکفایی کشور و اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی مترادف با اقتصاد ریاضتی نیست گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی این است که نگاهی درون زا به فعالیت های کشور داشته باشیم و به سمت شکوفایی قابلیت ها و توانایی های کشور حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: البته حفظ برقراری ارتباط با کشورهایی که صاحب تکنولوژی های نوین هستند نیز نباید نادیده گرفته شود و به بایستی به عنوان یک موضوع مهم برای آن برنامه داشته باشیم؛ در حال حاضر توانمندی ساخت برخی از تجهیزات آزمایشگاهی در کشور وجود ندارد و باید از طریق استارتآپ ها و شرکت های دانش بنیان، ساخت این تجهیزات را در داخل کشور شروع کنیم.

ثمری اضافه کرد: در این چند سال اخیر ما توانسته ایم چندین شرکت دانش بنیان را در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس کنیم؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز تا بدین لحظه همکاری های خوبی را در این زمینه داشته است.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما به دنبال هستیم که بازار دانشگاه آزاد اسلامی را در اختیار استارتآپ ها قرار دهیم؛ البته استارتآپ ها باید سعی کنند محصولی را تولید کنند که قابلیت رقابت قیمتی با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد و همچنین اط لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشد. اگر این دو مولفه رعایت شود، استارتآپ ها می توانند اقتصاد کشور را متحول کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993304

وب گردی

وب گردی