رشد 5 درصدی درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان نسبت به سال گذشته

صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷، ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته که نسبت به سال گذشته ۵درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس سند چشم‌انداز صندوق رفاه دانشجویان در سال ۱۴۰۰، عدالت‌محوری، کیفیت سازی و سرعت در ارائه خدمات و تسهیلات، هدفمندی، شفافیت و قانون مداری در تمام فعالیت‌ها، حفظ کرامت انسانی دانشجویان از اولویت‌ها بوده همچنین اعتقاد به مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی در تعامل با دانشجویان و دانشگاه‌ها، شایسته‌سالاری، تخصص گرایی، بهره‌وری ارزش‌هایی هستند که صندوق رفاه دانشجویان آن‌ها را مدنظر داشته و همواره به‌عنوان سازمان یادگیرنده چابک، کارآمد و پاسخگو عمل کند.

سند راهبردی صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۴ تدوین شد که بر اساس آن افزایش و مدیریت منابع مالی از اعتبارات عمومی و اختصاصی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار برای رسیدن به خودکفایی صندوق رفاه دانشجویان بوده که توانسته در سال۹۷، ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است همچنین ذخیره استراتژیک صندوق رفاه دانشجویان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد و معادل ۴۷۸/۶ میلیارد تومان بوده و ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبارات عمومی این صندوق بوده که با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

همچنین بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان ۷۴۲ بلوک سرای دانشجویی در پنج سطح در سال ۹۵ رتبه‌بندی شده که این رتبه‌بندی به‌منظور بهینه‌سازی سرا‌های دانشجویی بوده است.

گفتنی است، سازمان امور دانشجویان کشور سازمانی دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که وظیفه مدیریت امور دانشجویان را به عهده دارد. سازمان امور دانشجویان کشور در سال ۱۳۹۰ با ادغام صندوق رفاه دانشجویی، معاونت دانشجویی وزارت علوم، فدراسیون ورزشی دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تشکیل شد. این سازمان به منظور تشکیل مدیریت واحد در اداره امور دانشجویی کشور ایجاد شده است و مدیریت صندوق رفاه دانشجویی که زیر مجموعه این سازمان است و عمده فعالیت آن در حوزه امور رفاهی دانشجویان است به عهده ذوالفقار یزدان مهر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993306

وب گردی

وب گردی