۱۷ بهمن ماه، دفترچه پذیرش دانشجوی بدون کنکورمنتشر می شود

دفترچه راهنمای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ بهمن ۹۷ منتشر می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجموعه کل رشته محل های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهرماه ۱۳۹۸ و شرایط و ضوابط آنها در ۱۷ بهمن ۹۷ به شکل دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای پذیرش در مهرماه سال ۹۸ صورت می گیرد و شرایط و ضوابط شرکت داوطلبان در آن نیز همزمان با دفترچه راهنما در ۱۷ بهمن ۹۷ اعلام می شود.

در این دفترچه رشته محل های دوره های روزانه و شبانه و کد محل های سایر دوره ها که پذیرش آنها صرفاً با سوابق تحصیلی صورت می گیرد، اعلام می شود.

گفتنی است، کلیه متقاضیان ثبت نام براساس سوابق تحصیلی، باید دارای دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) بوده و یا دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) با تاریخ اخذ حداکثر ۳۰ بهمن ۹۷ باشند همچنین باید در زمان اعلام شده مدارک خود را برای بررسی به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال کنند و یا تحویل دهند.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش در ۱۲ دی ماه ۹۷، پذیرش در رشته های بی نیاز از کنکور با اعمال سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می گیرد و در اجرای این طرح در سال ۹۷، دفترچه رشته های بدون نیاز به شرکت کردن در کنکور در ۱۷ بهمن ۹۷ منتشر می شود. پذیرش دانشجو در این رشته ها از مهرماه ۹۸ صورت می گیرد.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ (اعلام قبولی شهریورماه، مرحله تکمیل ظرفیت و یا اعلام قبولی نیمه‌متمرکز) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز/واحدهای آموزشی ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در مراحل قبلی لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993317

وب گردی

وب گردی