تجهیز مدارس کشور؛  اولویت خیرین مدرسه‌ساز

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: از اولویت‌های ما پرداختن در کنار مدرسه‌سازی بحث تجهیز مدارس و نیازهای ویژه دانش‌آموزان است.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها هر جا سخن از کمبود تجهیزات و وجود مشکلات زیرساختی در آموزش و پرورش است، صحبت از نیاز به توجه و همراهی خیرین نیز می شود. حالا دیگر خیرین مدرسه ساز عملکردشان وسعت بیشتری پیدا می کند و اگر روزگاری تلاش آنها فقط ساختن مدرسه بود، حالا در کنار آن به سمت ارتقاء تجهیزات مدارس نیز حرکت کرده اند. این روزها وزیر آموزش و پرورش هم طلب یاری از مردم برای کمک به حل برخی معضلات در این وزارتخانه که ریشه در بودجه ناکافی دارد، می کند؛ خصوصا بعد از حادثه آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان که بیش از هر چیز دامنه وسعت وجود وسایل گرمایشی غیراستاندارد در مدارس را به رخ کشید.

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز که یکی از مهمترین فعالیت های خیرخواهانه خیرین در حوزه تعلیم و تربیت است، پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر، از راه اندازی مجمع خیرین مدرسه یار خبر داده بود که در این مجمع مناطق محروم شناسایی می شوند و عده ای از خیرین وظیفه تغذیه دانش آموزان و ابزار مورد نیاز آموزشی برای آنها را به عهده می گیرند. این روزها نیز این مجمع کمپین «همه برپا» را راهبری می کند تا با جذب مشارکت خیرین و عموم مردم که می توانند حتی مبالغ اندکی کمک مالی کنند، نسبت به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اقدام کنند و برای همیشه این مشکل مهم در مدارس کشور برطرف شود.

از طرف دیگر ورود جامعه خیرین به فعالیت در حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیز شدت گرفته است.

محمدرضا حافظی درباره اهم فعالیت های این انجمن که این روزها شدت بیشتری گرفته است، گفت: با توجه به اینکه امروز آموزش و پرورش مشکلات بسیاری دارد و بودجه هم ندارد، ما به این نتیجه رسیدیم که کار خیر در حوزه آموزش و پرورش تنها مدرسه ساختن نیست و باید برای جبران بسیاری از مشکلات ریز و درشت دیگر نیز وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: مثلا در حال حاضر تلاش می کنیم بخشی از ملزومات مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را برطرف کنیم و مدارسی برای این کودکان ساخته شده است. جامعه خیرین مدرسه ساز تا به حال مشارکت بسیار بالایی در امر مدرسه سازی داشته است. حتی ما خیرینی داریم که در کشورهای دیگر مدرسه سازی می کنند و البته برای دانش آموزان ایرانی. امروز به این نتیجه رسیدیم برخی حوزه ها مثل کودکان استثنایی و بخش تجهیز وسایل گرمایشی مدارس باید در اولویت قرار بگیرند.

حافظی ادامه داد: من شنیدم که در تهران فقط ۵ هزار دانش آموز با نیاز ویژه تحصیل می کنند و همین طور اعلام شده که فضای آموزشی مورد نیاز را ندارند و این حوزه نیازمند حمایت خیرین است و برای همین ما هم دست به کار شدیم.

وی ادامه داد: شما می دانید که در کشور بالای ۶۵۰ هزار خیر مدرسه ساز داریم و هزار نفر نیز در سراسر دنیا خیر مدرسه ساز داریم. خیرین هر سال بیش از اعتبار دولت برای مدرسه سازی سرمایه گذاری می کنند چون آنها معتقد هستند باید آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم تا بتوانیم در آینده کشور موفقی داشته باشیم. ما کسانی را این جامعه داریم که ۱۴ مدرسه به نیت ۱۴ معصوم و ۷۲ مدرسه به نیت ۷۲ شهید کربلا ساخته اند. همه این افراد هم مالشان حلال است و اصلا این شرط خَیر بودن است. در حال حاضر هم نزدیک به ۴۰ درصد مدارس کل کشور به دست همین خیرین ساخته شده است. بعد از خیرین مدرسه ساز بود که خیرین در حوزه های دیگر مثل سلامت هم ورود کردند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: البته در حال حاضر ما روی فرهنگسازی برای گسترش جامعه خیرین هم کار می کنیم. در پویش «همه برپا» اعلام کرده ایم هر کس هر مقدار می تواند برای پیوستن به این پویش کمک کند تا بتوانیم تمام مدارس کشور را به وسایل گرمایشی مجهز و به دور از خطر تجهیز کنیم. در واقع یکی از اولویت های ما در کنار مدرسه سازی نیازهای ضروری مدارس است. چه فایده دارد ما مدرسه بسازیم اما دانش آموز در آن به خاطر یک بخاری امنیت نداشته باشد. ما برای ایمن سازی مدارس کشور به اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 993319

وب گردی

وب گردی