فرار از مدرسه با این لباس فرم غیرممکن می‌شود

شرکت چینی «Guanyu» لباس فرمی طراحی کرده است تا دانش‌آموزانی را که در مدرسه حضور پیدا نمی کنند، ردیابی کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از «NTV»، شرکت چینی «Guanyu» لباس فرمی طراحی کرده است تا دانش آموزانی که در کلاس درس حاضر نمی شوند یا به مدرسه نمی روند را ردیابی کند. این لباس در 11 مدرسه به کار گرفته شده و باعث رضایت معلمان و والدین دانش آموزان شده است؛ ولی باعث بروز انتقادهایی در زمینه «نقض حریم شخصی» و تأثیرات منفی احتمالی آن بر رشد کودکان شده است.

این لباس در 11 مدرسه در استان «گویچو»ی چین استفاده شده است. والدین و معلمان می توانند با چیپ های تعبیه شده روی این لباس ها تمامی حرکات دانش آموزان در هنگام ورود و خروج از مدرسه را پیگیری و بر رفتار آنها نظارت کنند.

این یونیفورم مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره است و زمان ورود و خروج کودکان به مدرسه را ثبت می کند، همچنین با استفاده از برنامه نصب شده روی موبایل ویدئوهای ضبط شده از دانش آموزان را برای والدین آنها ارسال می کند.

با سیستم های نصب شده بر روی این یونیفورم، در صورت عدم حضور دانش آموز در کلاس درس و یا اگر بدون اجازه از مدرسه خارج شوند، یک زنگ هشدار خودکار فعال می شود و معلمان و والدین را از وضعیت به وجود آمده مطلع می سازد.

در این سیستم اگر دانش آموزی در کلاس درس بخوابد، با به صدا در آوردن یک زنگ هشدار او را از خواب بیدار می کند و با استفاده از «GPS» تمام حرکات دانش آموزان در مدرسه را زیر نظر می گیرد.

دو چیپ جاسازی شده در شانه این یونیفرم قادر به تحمل 500 بار شستشو با دمای 150 درجه هستند و شرکت سازنده امنیت کامل و صد در صد دانش آموزان در صورت استفاده از محصول این شرکت را تضمین کرده است.

همزمانی استفاده از این یونیفورم در مدارس که با تلاش های دولت چین برای ایجاد بزرگ‌ترین شبکه نظارت از 3 سال پیش آغاز شد، باعث به وجود آمدن بحث های زیادی در جامعه چین شده است.

با بیش از 20 میلیون دوربین فیلمبرداری مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره در خیابان های چین، هویت 1.4 میلیارد شهروند این کشور در عرض 3 ثانیه می تواند شناسایی شود.

حضور این تکنولوژی در مدارس بعد از خیابان‌ها، در چین انتقاداتی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993333

وب گردی

وب گردی