سهمیه استان‌ها در مرحله اول انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شد

مسئول ستاد راهبری انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش، سهمیه استان‌ها در مرحله اول انتخابات این شورا را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر حصیری مسئول ستاد راهبری انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه این انتخابات در دو مرحله برگزار می‌شود گفت: مرحله اول به‌صورت استانی و الکترونیکی خواهد بود که سهمیه استان‌ها نیز بر اساس تعداد واجدین شرایط از 3 تا 9 نفر تعیین‌ شده است؛ انتخابات مرحله دوم نیز با حضور 147 عضو انتخاب‌ شده، به‌صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران و معلمان رسمی شاغل در آموزش‌ و پرورش با حداقل ۱۲ و حداکثر ۳۱ سال سابقه خدمت و حداقل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس یا معادل آن می‌توانند از روز شنبه از دو طریق در انتخابات ثبت‌نام کنند؛ یک نفر از این سه عضو باید از بین بانوان باشند و هر یک از این سه عضو انتخابی باید از یکی از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باشند و به‌نوعی هر کدام از این مقاطع تحصیلی یک نماینده در شورای عالی آموزش و پرورش خواهند داشت.

حصیری در مورد نحوه ثبت‌نام گفت: متقاضیان می‌توانند به پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش به آدرس http://medu.ir مراجعه کنند و با نصب اپیلیکیشن سینا بر روی تلفن همراه خود، به پنل انتخابات فرهنگیان در شورای عالی رفته و برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنند. راه دوم ثبت نام از طریق سایت http://Sinarubik.ir است. داوطلبان با مراجعه به این سایت می‌توانند جهت نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش جامعه آماری واجدین نامزدی در انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش را 125 هزار نفر اعلام کرد و افزود: داوطلبان در بدو ورود به سامانه ثبت‌نام باید کد ملی و کد پرسنلی خود را وارد کنند و بعد از آن به همان شماره موبایلی که اطلاعات فیش حقوقی آنها ارسال می‌شود، یک کد شناسایی فرستاده خواهد شد و این کد نیز باید در سامانه ثبت شود؛ در مرحله بعدی داوطلبان بعد از تکمیل اطلاعات شخصی و بارگذاری عکس، باید محورهای تبلیغاتی خود را تعیین کنند و درباره هر کدام از این محورها باید حداقل یک خط توضیح دهند. بعد از اتمام این مراحل، داوطلبان یک کد انتخاباتی دریافت می‌کنند که باید آن را نزد خود نگه دارند.

حصیری سهمیه استان‌ها را شامل سمنان 3 نفر، بوشهر 3 نفر، یزد 3 نفر، چهارمحال و بختیاری 3 نفر، ایلام 3 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 3 نفر، قم 3 نفر، مرکزی 3 نفر، خراسان جنوبی 3 نفر، خراسان شمالی 3 نفر، قزوین 3 نفر، هرمزگان 3 نفر، زنجان 3 نفر، کردستان 3 نفر، اردبیل 3 نفر، همدان 6 نفر، سیستان و بلوچستان 6 نفر، البرز 6 نفر، گلستان 6 نفر، کرمانشاه 6 نفر، لرستان 6 نفر و گیلان 6 نفر است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993346

وب گردی

وب گردی