منابع لیزری در شاخه فیبر نوری حمایت می‌شود

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، بر اساس برخی نیازهای ارزیابی‌شده در حوزه فوتونیک و لیزر کشور، با انتشار فراخوانی از فعالان این حوزه برای مشارکت در ارسال طرح‌ دعوت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در این فراخوان از شخصیت‌های حقوقی (شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و ...) دعوت می‌شود که در حوزه‌های ذیل، پیشنهاد‌های اولیه خود را حداکثر تا تاریخ 1397/11/15، از طریق بخش ارسال طرح در سایت این ستاد، ارسال کنند.

حوزه‌های اولویت‌دار در نخستین فراخوان طرح‌های فوتونیک و لیزر شامل توسعه منابع لیزری فیبر نوری می‌شود که در این بخش به این مسئله می‌پردازد که لیزرهای فیبر نوری در دو ناحیه کمتر از 500 وات و حدود 1 کیلو وات؛ می‌بایست طراحی صنعتی شده باشند و تاییده عملکرد کاربردهای نهایی را داشته باشند.

توسعه و به‌کارگیری صنعتی منابع لیزر به صورت حالت جامد و نیمه هادی از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این فراخوان است، که در این بخشاز سویی به ادوات و منابع لیزری که سابقه تولید آن‌ها در کشئر تاکنون وجود نداشته است و از سوی دیگر به منابع لیزری صنعتی و تجاری‌سازی پرکاربرد که تاکنون در کشور تولید نشده است می‌پردازد.

همچنین توسعه فناوری صنعتی منابع لیزری فمتو و کاربردهای آن، تولید مواد فوتونیکی پرکاربرد و سامانه‌های پردازش لیزری مواد و سامانه‌های اندازه‌گیری بر مبنای نور و در آخر ارائه فناوری‌های جدید بر مبنای نور از دیگر حوزه‌های اولویت‌دار در نخستین فراخوان طرح‌های فوتونیک و لیزر است که می‌توان به آن اشاره کرد.

تمامی متقاضیان علاقه‌مند و توانمند در اجرای حوزه‌های فوق می‌توانند پس از مطالعه راهنمای ارسال طرح در سایت ستاد، ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت‌نام کنند و سپس پیشنهاد خود را با تکمیل فرم اولیه پیشنهاد طرح، ارسال کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از حمایت‌های این ستاد منوط به تأیید نهایی طرح پس از انجام ارزیابی، بررسی‌ و داوری‌های لازم می‌باشد. تکمیل و ارسال فرم اولیه پیشنهاد طرح به معنای پذیرش قطعی و دریافت حمایت نخواهد بود.

در صورت بروز هرگونه مشکل در تکمیل و یا ثبت اطلاعات می‌توانید با دفتر ستاد به شماره 22414193-021 داخلی 1211، تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993402

وب گردی

وب گردی