استانی شدن انتخابات به انتخاب  نماینده اصلح لطمه وارد می کند

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت گفت: گسترده شدن حوزه انتخابیه و تعدد بیش از حد کاندیداها، به سردرگمی مردم برای تشخیص و انتخاب اصلح منجر و باعث کاهش انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات خواهد شد.

علی دهقان دبیر کل دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: از وجوه های مختلف ایرادات جدی و اساسی به این طرح وارد است.

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت اظهار کرد: به احتمال زیاد اجرای انتخابات به شکل استانی، باعث تشدید اختلافات نژادی، قوم و قبیله‌ای شده و در نتیجه در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها، انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات کاهش خواهد یافت.

در ادامه وی افزود: مشخص است در استان‌هایی که اکثریت را یک نژاد، یا قومیت خاص به خود اختصاص داده باشند، سایر کاندیداها هیچگاه شانسی برای راهیابی به مرحله نهایی نخواهند داشت.

دهقان انتخاب اصلح وسط مردم اشاره کرد و گفت: گسترده شدن حوزه انتخابیه و تعدد بیش از حد کاندیداها، به سردرگمی مردم برای تشخیص و انتخاب اصلح منجر خواهد شد که البته این موضوع نیز در کاهش انگیزه برای شرکت در انتخابات بی‌تأثیر نخواهد بود.

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت با توجه به توضیحات فوق، اظهار کرد: چنانچه انتخابات استانی شود، افراد گمنامی که به دلایل مختلف و عمدتاً بودجه، همواره از وابستگی سیاسی، جناحی و یا باندی و گروهی پرهیز می‌کنند یا باید خود را در معرض آسیب کار با احزاب و باندهایی قرار دهند که مایل به همکاری با آنها نیستند و یا از شرکت در انتخابات صرف‌نظر نمایند.

وی میزان مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در انتخابات را مهم دانست و گفت: یکی از شاخص های میزان رضایتمندی مردم از دولت ها در دنیا میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات است، پس لازم و ضروری هست درباره این طرح حساس تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

این فعال دانشجویی به جایگاه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: انتظار می رود این مجمع فراتر از اقدامات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان گام بردارد و به طرح استانی شدن انتخابات ورود پیدا کند و بر اساس اختیاراتی که دارند این طرح را براساس مواد قانون انتخابات بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، اصلاح کنند.

گفتنی است؛ اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در تاریخ 19 دی خبر تصویب جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون بر طبق مواد مصوب را رسانه ای کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993414

وب گردی

وب گردی