فیزیک حالت جامد با ویرایش تازه منتشر شد

ویرایش دوم کتاب « فیزیک حالت جامد» تالیف پروفسور لازلو میهالی و دکتر میخائیل سی ما رتین با ترجمه مراد ابراهیم خاص و دیگران، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد مهاباد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این کتاب ترجمه و ویرایش دوم کتاب «فیزیک حالت جامد مسائل و پاسخ ها» نوشته پروفسور لازلو میهالی و کتر میخائیل سی مارتین است که توسط انتشارات جان وایلی منتشر شده است. کتاب در 20 فصل تدوین شده است و در دو بخش جداگانه به ارائه مباحث مختلف فیزیک جامد، مسائل و پاسخ ها در سطوح و سرفصل های مختلف می پردازد که البته از برجسته ترین مرجع درسی مورد استفاده دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب شده است. ترتیب بیان مطالب کتاب به این صورت است که در ابتدای هر فصل خلاصه ای جامع و مفید از مطالب و مفاهیم اصلی آن فصل بیان شده و سپس سوالاتی مختلف از مطالب فصل مطرح شده و در بخش بعد نویسندگان کتاب پاسخ هایی کامل و مفید برای سولات ارائه کرده اند.

نویسندگان کتاب پروفسور لازلو میهالی از سال 1989 پروفسور فیزیک دانشگاه استونی بروک بوده و عضو و همکار انجمن فیزیک آمریکا است. همچنین دکتر میخائیل سی ما رتین که دکترای خود را از ادانشگاه استونی بروک در سال 1995 دریافت کرده و سپس به عنوان محقق برجسته در آزمایشگاه ملی لارنس در برکلی مشغول به تحقیق و پژوهش شدند.

در مقدمه کتاب می خوانیم:

در طول دوازده سال گذشته، لذت موفقیت این مجموعه را دیدیم. در نشست های تخصصی، دوست های جدیدی که این کتاب را با یک روش یا روش های دیگر استفاده کرده اند را پیدا کردیم. دانشجویان و اساتید از طریق پست الکترونیکی برای پرسیدن سوال، تصحیح غلط های املایی و پیشنهادهایی برای بهبود کتاب با ما تماس گرفتند و از همه مهمتر، به علت فروش تعداد کافی از این نسخه، ناشر علاقه مند به ادامه انتشار این کتاب شد.

این نسخه ویرایش شده علاوه بر تغییرات کوچک، شامل یک فصل پر محتوای "اپتیک" است، این مطالب در جریان سخنرانی به دعوت لازلو فارو در اصل برای اتحادیه پلی تکنیک اکول، لوزان مطرح شد. یک فصل جدید در رابطه با فیزیک مزوسکوپی و مقیاس نانو اضافه شده است. این یک موضوع گسترده ای است، که ما در کتاب سعی می کنیم تا به خواننده طعم برخی از خواص جذاب ترابرد الکترونی را بچشانیم. با این حال، امیدواریم که این بخش به خواننده این شانس را بدهد که با رشته های استدلالی رایج برای تعدادی از این سیستم ها آشنا شود. چندین مساله جدید اضافه شدند که جنبه هایی از گرافن، نانو لوله ها و نانوسیستم های دیگر را پوشش می دهند. با کمال تعجب، بسیاری از تحولات مدرن در این زمینه را می توان به راحتی به مسائل و تکالیف در سطح کارشناسی ارشد تبدیل کرد...

کتاب «فیزیک حالت جامد» تالیف پروفسور لازلو میهالی و دکتر میخائیل سی مارتین با ترجمه مراد ابراهیم خاص استادیار فیزیک دانشگاه، محمد کریمی و سارا نوبخت، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد مهاباد منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993416

وب گردی

وب گردی