شیخ عطار: کاربری اشتباهِ  دانشگاه آکسفورد را تغییر داده‌ایم

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آکسفورد در گذشته کاربری غلطی داشت و کاربری این دانشگاه را متوقف کردیم.

علیرضا شیخ عطار در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص الهام بخشی در کشور‌های منطقه گفت: 9 ماه است که در دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافته ام و چند ماه زمان برای تدوین استراتژی صرف شده و مشکلات ناشی از مدیریت هم وجود داشته است.

وی افزود: ما الان جهت گیری ها را به سمت الهام بخشی برده ایم. اولین مشکل این است که باید همه بدنه دانشگاه آزاد اسلامی از روسای واحد ها تا هیات های علمی در این جهت شکل بگیرند. در این راستا تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا برای خودمان همفکر پیدا کنیم، البته ما برنامه های گسترش واحد های برون مرزی را به جای خوبی رسانده ایم.

مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در کدام کشورهای منطقه واحد جدید تاسیس می شود، عنوان کرد: درحال حاضر نام کشور‌ها را اعلام نمی کنم چون در سطح مذاکره با سطوح بالای کشور ها برای کسب مجوز هستیم. همینطور تعداد جذب دانشجویان غیر ایرانی را در همان 7 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به 7 ماهه ابتدایی سال گذشته 2 برابر افزایش داده ایم؛ اما این اقدامات اولیه است و اهداف بزرگتری را در برنامه امور بین الملل در پیش داریم.

شیخ عطار در مورد برنامه های امور واحدهای بین المللی خاطرنشان کرد: تعدادی شعبه طراحی کرده ایم و امیدواریم که به زودی برای تاسیس آنها به نتیجه نهایی برسیم. فعلا تمام تلاشمان ایجاد واحد های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور‌های منطقه ای است.

وی در مورد کاربری غلط دانشگاه آکسفورد تاکید کرد: دانشگاه آکسفورد در گذشته کاربری غلطی داشت و کاربری این دانشگاه را متوقف کردیم. با ایجاد کاربری جدید در واحد آکسفورد این دانشگاه را به عنوان پشتیبان فعالیت های علمی و آموزشی در منطقه تعریف کردیم که در حال سازماندهی این برنامه هستیم.

مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اجرای طرح پایش در واحد‌های بین‌الملل ادامه داد: اجرای طرح پایش در واحد های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی سخت نیست؛ اما روش های آن در هر واحد متفاوت است. در واحدهای بین المللی تابع مقررات وزارت علوم نیستیم؛ بنابراین با تطبیق وضعیت‌مان با مقررات آن کشورها طرح پایش را می توان اجرا کرد.

شیخ عطار در پایان گفت: چهره های شاخصی در واحد های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در واحد افغانستان و لبنان تحصیل کرده اند. الهام بخشی؛ یعنی روی نسل جوانی سرمایه گذاری کنیم که در آینده زمام علمی، سیاسی و اقتصادی این کشورها را در برخواهند گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 993427

وب گردی

وب گردی