تجهیزات احتراق ایران‌ساخت نیاز کشور را تامین می‌کند

جوانان نخبه در شرکتی دانش‌بنیان موفق به بومی‎سازی بویلرهای چگالشی شدند تا نیاز کشور به این محصول دانش بنیان رفع شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، قربانعلی میرزازاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان پاکمن درباره بویلرهای چگالشی که از محصولات این شرکت و دستاورد جوانان نخبه ایرانی است گفت: بویلرهای چگالشی یکی از تولیدات این شرکت است که به عنوان محصولی دانش بنیان بومی سازی شد. این محصول گرم کننده صنعتی آب یا هر سیال دیگری است.

میرزازاده همچنین بیان کرد: این بویلرها به وسیله استفاده از انرژی گرمای نهان محصولات احتراق، راندمان را تا 98% افزایش می دهند. استفاده از این محصولات باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت موتورخانه های مرکزی می شود. همچنین از بویلرهای چگالشی می توان در ساختمان های مسکونی، کارخانجات، پروژه های اداری و تجاری، بیمارستان ها، استخر ها و حتی آب شیرین کن های صنعتی نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: بویلرهای چگالشی با راندمانی تا 98% امکان استحصال کل انرژی موجود در محصولات احتراق را میسر می کند. همچنین این محصول با استفاده از فناوری نوین انتقال حرارت به صورت رباتیک ساخته شده است. تنظیم هوای احتراق به وسیله دریچه کنترل اتوماتیک از ویژگی های این محصول دانش بنیان است.

به گفته وی، این بویلرهای چگالشی به عنوان سیستم تولید آبگرم برای سیکل های گرمایشی کاربرد دارد. همچنین به دلیل نوع احتراق و شرایط عبور سیال از داخل کویل، برای تولید آبگرم مستقیم و جایگزین برای مبدل های استخر و جکوزی و به عنوان آب شیرین کن حرارتی نیز می توان از آنها استفاده کرد. اما از آنجا که می توان به طور مستقیم آب دریا را وارد بویلر کرد از دیگر موارد کاربرد این محصول استفاده مستقیم در صنایع غذایی است. زیرا مستقیما هر نوع سیال خوراکی را وارد آن کرد و عملیات گرمایشی را به انجام رساند.

بر اساس این گزارش، بویلرهای چگالشی گرم کننده های صنعتی آب یا سیالات دیگر هستند که در صنایع کاربردهای فراوان دارند. این اقدام جوانان خلاق کشور نیاز به محصولات خارجی را رفع کرد. به گونه ای که از خروج ارز نیز جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993433

وب گردی

وب گردی