توسعه پهپادهای هجومی ارتش آمریکا

منابع آمریکایی از تصمیم ارتش آمریکا برای توسعه پهپادهای هجومی خود و جایگزینی آنها با مدل‌های قدیمی‌تر خبر دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، پایگاه اینترنتی آمریکایی «C4ISR» اعلام کرد آمریکا برای تولید نوع جدید از پهپادهای نظامی تلاش می کند.

این پایگاه خبری افزود: پنتاگون سعی می کند پهپادهای جدید را به نیروی هوایی آمریکا وارد کند تا جایگزین پهپادهای کوچک « RQ-7 Shadow» شود که برای جمع آوری اطلاعات، رصد دشمن و حتی ماموریت‌های انهدام اهداف دشمن مورد استفاده قرار گیرد.

به همین منظور پنتاگون قرار است با شرکت « PAE ISR» که نمونه هایی از پهپادهای مختلف را به کارشناسان نظامی آمریکایی ارائه کرده است به توافق برسد و مهم‌ترین این نمونه ها پهپادی است که شباهت زیادی به پهپادهای مورد استفاده کنونی در ارتش آمریکا دارد؛ اما مجهز به ملخ های بیشتری است که می تواند به وسیله آنها بدون نیاز به پایگاهی خاص و یا باندی برای پرواز و فرود از هر مکان و سطحی عملیات پرواز و فرود را اجرا کند.

در حالی که کارشناسان پنتاگون معتقدند چنین پهپادهایی برای ارتش آمریکا مناسب است پیش بینی می شود توافق طراحی و تولید آنها با شرکت « PAE ISR» امضا شود تا برای سال 2020 جهت گذراندن آزمایشات مربوطه وارد ارتش آمریکا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993442

وب گردی

وب گردی