رفتار مصرف کننده و کاربرد آن در بازاریابی منتشر شد

کتاب «رفتار مصرف کننده و کاربرد آن در بازاریابی» تالیف دکتر نرگس دل افروز و آرمین گلی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تصورعمومی بر این است که رفتار مصرف کننده، تنها شامل چگونگی خرید کالاها و خدمات توسط افراد است اما در این کتاب به شرح رفتار مصرف کننده، چیزی فراتر از خرید کالاها و خدمات توسط افراد پرداخته شده است و در واقع رفتار مصرف کننده شامل، فعالیت ذهنی، احساسی و فیزیکی است که افراد هنگام خرید، استفاده و کنارگذاری محصولات و خدماتی که برای ارضای نیازها و امیالشان به کار می گیرند.

درک رفتار مصرف کننده و فرآیند مصرف مزایای چندی را به همراه دارد که این مزایا شامل کمک به مدیران در تصمیم گیری، فراهم آوردن مبنای دانش برای محققین و مدیران بازاریابی جهت تجزیه و تحلیل مصرف کنندگان و کمک به قانون گذاری در تصویب قوانین و مقررات با توجه به خرید و فروش کالاها و خدمات است. همچنین مطالعه مصرف کنندگان می تواند در درک بهتر عوامل روان شناختی، جامعه شناسی و اقتصادی موثر بر رفتار انسان به ما کمک کند.

با توجه به اهمیت رفتار مصرف کننده در کتاب حاضر سعی شده است مطالب در حین سادگی، به صورت کاربردی بیان شود تا از این طریق دانشجویان رشته بازاریابی بتوانند مطالب را راحت تر درک کنند.از آنجا که در بیشتر کتاب های رفتار مصرف کننده، به نتایج تحقیقات و مثال های داخلی کمتر توجه شده است این کتاب در تلاش است تا از طریق ارائه نتایج تحقیقات داخلی و تصاویر عینی از برندها و شرکت های داخلی، این خلا را پر کرده و در پایان هر فصل تمرینات کاربردی قرار داده شده است تا به یادگیری تحلیلی و عمیق تر دانشجویان بیانجامد.

این کتاب در 10 فصل تدوین شده است که این فصول عبارتند از رفتار مصرف کننده و مفهوم آن، ادراک، یادگیری و حافظه مصرف کننده، انگیزش، شخصیت، نگرش، تصمیم گیری، فرهنگ، خانواده و خانوار و فرآیند پس از اکتساب محصول است.

کتاب « رفتار مصرف کننده و کاربرد آن در بازاریابی» تالیف دکتر نرگس دل افروز استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه و آرمین گلی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در 360 صفحه، شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 25 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993470

وب گردی

وب گردی