بخشی از ارتش سوریه می شویم

اداره خودمختار دموکرات با ارائه چندین بند، اعلام کرده است طی مذاکراتی که با دولت سوریه برگزار خواهد کرد، درخصوص این بندها گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این بندهای ارائه شده در خصوص مسائل مختلف زندگی، آموزش، زبان، دفاع از وطن، پیوستن واقعی به سوریه در زیر پرچم یکپارچه سوریه و سوریه واحد است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد این بندها به ۱۰ بند می‌رسد که با بند تمامیت ارضی سوریه آغاز شده است؛ این درخواست از مهمترین درخواست‌هایی است که از دولت سوریه، روسیه و چندین کشور ذیربط در حل بحران سوریه مطرح شده است.

در بند دوم آمده است که نظام در سوریه یک نظام جمهوری دموکرات باشد و ادارات خودمختار بخشی از این نظام باشند. طبق بند سوم ادارات خودمختار نمایندگانی در پارلمان سوریه در دمشق داشته باشند.

در سایر بندها نیز آمده است که در کنار پرچم سوریه، پرچم‌هایی به نمایندگی از ادارات خودمختار وجود داشته باشد و امور دیپلماسی در مناطق ادارات خودمختار به نحوی انجام شود که با منافع ملت سوریه و قانون اساسی این کشور همخوانی داشته باشد. همچنین نیروهای سوریه دموکرات نیز بخشی از ارتش سوریه شده و مسئول حفاظت از مرزهای سوریه شوند.

بر اساس این بندها؛ نیروهای امنیت داخلی در مناطق ادارات خودمختار بر اساس شوراهای محلی فعالیت می‌کنند که با قانون اساسی سوریه تعارضی نداشته باشد.

در بند هشتم در مورد زبان آمده است که یادگیری زبان مادری پایه و اساس آموزش در مناطق ادارات خودمختار است و زبان عربی زبان رسمی در سوریه به حساب می‌آید.

همچنین در این بندها ذکر شده است که آموزش در مناطق خودمختار به زبان‌های محلی در دانشکده‌های تاریخ، فرهنگ، زبان‌ها، ادبیات و دیگر دانشکده‌های مشابه انجام شود.

در بند آخر نیز آمده است که توزیع ثروت‌های سوریه به صورت عادلانه در میان مناطق مختلف این کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 993487

وب گردی

وب گردی