معرفی دستاوردهای انقلاب از اهداف همایش ظرفیت انقلاب اسلامی است

همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن با حضور مهمانان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی محمدسجاد شهسواری؛ جلسه هماهنگی برای تدوین برنامه پنل‌های تخصصی همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این برنامه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب معاون دانشجویی و فرهنگی و برخی صاحب‌نظران به سخنرانی پرداختند. حجت الاسلام کلانتری، حجت‌الاسلام خسروپناه و حجت‌الاسلام خیری درباره جزئیات زمان و مکان برگزاری همایش سخن گفتند و مشخص شد که همایش ظرفیت‌ انقلاب اسلامی در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برگزار می‌شود.

در جلسه هماهنگی تدوین برنامه پنل‌های تخصصی همایش ظرفیت انقلاب اسلامی، صاحب‌نظران نظرات خود را بیان کردند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سید مرتضی نبوی درباره برگزاری همایش ظرفیت انقلاب اسلامی بیان کرد: در بحث تحول علوم انسانی پیشنهادی داریم که پنلی افزوده شود و در آن تاریخچه فلسفه علم بررسی شود. در موضوع الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی هم اقداماتی انجام داده‌ایم که در ۲ جلد تدوین شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ۳ پروژه شاخص‌های تجاری قبل و بعد از انقلاب، کارنامه ۴۰ ساله صنعتی کشور و مقایسه فعالیت اقتصادی با کشورهای همسایه قبل و بعد از انقلاب نیز انجام شده است و پیشنهاد می‌کنیم تا این موضوعات نیز به پنل‌ها اضافه شوند.

در ادامه جلسه رضا نصیری اظهار کرد: در زمان برگزاری همایش ظرفیت انقلاب اسلامی، پرداختن مباحثی همچون دستاوردها و توانمندی‌ها و رسانه‌ای شدن همایش ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حوزه تبلیغات در یک هفته منتهی به همایش در برخی نقاط از پیش تعیین‌شده بنرهایی نصب می‌شود. همچنین نمایشگاه‌هایی نیز برگزار می‌شود و پوسترها و مقالات نشان داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و با دستگاه‌های مرتبط با همایش در ارتباط هستیم. همچنین با سازمان اوج گفتگو کرده‌ایم تا برای ایجاد نشاط در همایش نماهنگی تولید شود.

عباس ملکی نیز در خصوص همایش ظرفیت انقلاب اسلامی عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها در سطح دنیا اغلب در نصف روز برگزار می‌شود و اگر سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی به صورت مرتب برگزار شود، بهتر است.

دانشیار سیاستگذاری انرژی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: باید به موضوعات انرژی نظیر حوزه گاز و حوزه برق پرداخته شود. به طور مثال در حوزه گاز طبیعی در برهه کنونی با زمان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیستیم و پیشرفت بسیار زیادی صورت گرفته است.

وی در پایان سخنان خود اشاره کرد: پیشنهادم این است که در انتهای همایش به بحث آینده‌پژوهی و روند پیشرفت کشور در آینده پرداخته شود.

محمدرضا مجیدی، عضو کمیته علمی همایش ظرفیت انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید یک وب‌سایت برای نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی طراحی شود و اجرای مناظره در همایش مناسب نیست. در ارتباط با حضور مهمانان خارجی نیز باید ترجمه همزمان در روزهای همایش میسر باشد تا پنل‌های مربوط به مهمانان به‌خوبی برگزار شود. همچنین باید در هر پنل نهایتاً ۶ مقاله بررسی شود و بررسی ۱۶ مقاله در هر پنل زمان‌بر است.

رضا واعظی، دبیر کمیسیون رسانه همایش ظرفیت انقلاب اسلامی تصریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی باید تولیداتی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود داشته باشد و اگر هر مقاله به صورت موشن‌گرافی تولید شود، تأثیرگذاری آن زیاد است و در شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر و بهتر دیده می‌شود.

رحمت حاجی‌مینه، دبیر بین‌الملل همایش ظرفیت انقلاب اسلامی تأکید کرد: در همایش مذکور تقسیم موضوع صورت گرفته و دبیران تخصصی مشخص شده‌اند. در بحث انعکاس اخبار مربوط به همایش نیز باید متمرکز شویم و باید اخبار همایش به زبان انگلیسی نیز منعکس شود. در برگزاری همایش مدت استاندارد سخنرانی ۱۵ دقیقه است و باید زمان مربوط به سخنرانی‌ها مدیریت شود تا مشکلی به وجود نیاید.

حسن لطفی، دبیر تخصصی ادبیات انقلاب همایش ظرفیت انقلاب اسلامی نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است که یک سخنرانی در حوزه ادبیات انجام شود. حدود هشت مقاله در این ارتباط برای همایش آماده شده است. تقاضا دارم که به موضوع ادبیات به صورت ویژه و پررنگ پرداخته شود.

در بخشی از جلسه سعید قاضی‌مغربی در خصوص برگزاری همایش ظرفیت انقلاب اسلامی اظهار کرد: به لحاظ فضای برگزاری همایش، مکان مناسبی در اختیار داریم، همچنین پارکینگ دانشگاه یادگار امام(ره) ظرفیت گنجایش یک هزار خودرو را دارد و در بحث طبخ غذا و آشپزخانه و همچنین اسکان مهمانان مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) ادامه داد: تبلیغات مربوط به همایش باید هرچه زودتر آغاز شود و باید اپلیکیشنی طراحی شود تا عامه مردم بتوانند از طریق آن از اتفاقات مربوط به همایش آگاه شوند. همچنین از سازمان‌های مختلف دعوت به عمل آید تا دستاوردهای مربوط به خود را ارائه دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک سایت دائمی و یک کانال افتتاح شود تا مخاطبان بتوانند از طریق ارتباط با سایت یا کانال نظرات خود را بیان کنند. همچنین پس از اتمام همایش، به مهمانان خارجی بسته‌ای تحویل داده شود تا دستاوردهای انقلاب را در هر زمان که بخواهند، تماشا کنند و این بسته به چند زبان رایج در دنیا تهیه شود.

گفتنی است که همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور مهمانان خارجی در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برگزار می‌شود.

در همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران، ۴ پنل تخصصی شامل ۱) مبانی، امام، رهبری ۲) اقتصاد، علم و فناوری، تجارت، کشاورزی ۳) سیاست، امنیت، حکمرانی، دفاع مقدس، چالش‌ها ۴) فرهنگی، اجتماعی برگزار می‌شود و پیشنهاد اولیه بر این است که در هر پنل ۱۶ مقاله بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993507

وب گردی

وب گردی