مواد پیشرفته کلید تحول بازار آتی است

با توجه به رشد بازار مواد پیشرفته از یک سو و تحول بازار تولید صنعتی از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود، در سال‌های آتی با جایگزینی پلاستیک‌ها و فلزات، با سرامیک‌ها و کامپوزیت‌هایی سبک‌تر و همچنین مقاوم‌تر در برابر سایش، مصرف این مواد همچنان رشد کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کاربرد مواد پیشرفته، بازار تولید صنعتی را متحول کرده و بازار این مواد که به دلیل داشتن خواص استثنایی در کاربردهای خاص به کار گرفته می‌شوند، به سرعت در حال رشد است. از سویی دیگر بر اساس گزارش‌های موجود، بازار این مواد با 10 درصد رشد سالیانه از 42.76 میلیارد دلار در سال 2016، تا 102.48 میلیارد دلار در سال 2024 رشد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش؛ مواد صنعتی شامل پلیمر‌ها، سرامیک‌ها، فلزات، آلیاژها، شیشه‌ها و کامپوزیت‌ها هستند. در سال‌های آتی، تقاضا برای مصرف سرامیک‌ها به دلیل کاربرد رو به رشد آن‌ها در صنایع پزشکی افزایش خواهد یافت. تولید کامپوزیت‌ها نیز با توجه به امکان تولید انبوه آن‌ها، و همچنین قابلیت تنظیم خواص بر اساس نیاز، در حال افزایش است. سرامیک‌ها در مواد متعددی همچون مهندسی سازه، اتومبیل و صنایع نفت و گاز کاربرد پیداکرده‌اند.

بازار مواد پیشرفته از نظر جغرافیایی به آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه و آسیای شرقی و اقیانوسیه تقسیم می‌شود. آمریکای شمالی و اروپا مهم‌ترین بازار مصرف مواد پیشرفته به شمار می‌روند و پیشرفتگی صنعتی و ظرفیت تولید بالا باعث رشد مصرف در این مناطق شده است. بازار مواد پیشرفته در منطقه آسیای شرقی و اقیانوسیه نیز در حال رشد است که انتقال بازار تولید به کشورهایی همچون چین و هند از مهم‌ترین دلایل این موضوع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993513

وب گردی

وب گردی