حسینی: تأخیر در دفاع پایان‌نامه به هیچ‌وجه کسر نمره ندارد

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: به هیچ وجه بابت سنوات اضافی، از دانشجویی نمره کسر نمی شود و باز هم تأکید می کنم چنین قاعده ای وجود ندارد، ممکن است دپارتمانی با یک دانشجو از هزاران دانشجوی ما، برخوردی کرده باشند ولی قاعده چنین نیست.

دکتر سید حسین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ابطال دستورالعمل کسب حداقل ۵۰ نمره از مصاحبه دانشگاه تهران توسط دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از داوطلبان آزمون دکتری، اظهار داشت: هنوز نامه‌ای به دست من نرسیده و نمی توانم در این باره اظهار‌نظری انجام دهم. اطلاعات من هم در حد شنیده هاست. امکان دارد دیوان عدالت اداری، حکمی را صادر کرده باشد؛ ولی من نامه‌ای دریافت نکرده‌ام.

وی در واکنش به اعتراض برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران مبنی بر کسر نمره به ازای هر ماه تأخیر در دفاع از پایان‌نامه هم گفت: چنین مسئله ای در دانشگاه تهران وجود ندارد. از دانشجویی، نمره کم نمی شود و اصلا چنین قاعده ای نیست، اگر دانشجویان در سنوات مجاز باشند، می توانند بدون مشکل از پایان نامه خود دفاع کنند و دپارتمان ها در این موضوعات، ورودی ندارند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر موردی باشد، دانشجویان باید اعلام کنند ولی به هیچ عنوان اتفاق رایجی نیست. دانشگاه تهران، ده‌ها هزار دانشجو دارد و ممکن است یک دپارتمان با دانشجویی، برخوردی داشته ولی این موضوع را نباید به عنوان یک قاعده در نظر بگیریم.

حسینی خاطرنشان کرد: باز هم می گویم قاعده دانشگاه تهران این‌گونه نیست. سنوات در دانشگاه تهران، تعریف شده و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد تا 6 نیم‌سال و دانشجوی دکتری تا 10 نیم‌سال، سنوات مجاز دارد. با وجود این‌که آیین‌نامه 8 نیم‌سال را برای مقطع دکتری، مجاز اعلام کرده ولی ما دو نیم‌سال هم اضافه در نظر گرفته ایم. بعد هم اگر مورد خاصی باشد، کمیسیون موارد خاص می تواند تمدید سنوات را تأیید کند.

وی افزود: به هیچ وجه بابت سنوات اضافی، از دانشجویی نمره کسر نمی شود و باز هم تأکید می کنم چنین قاعده ای وجود ندارد. ممکن است دپارتمانی با یک دانشجو از هزاران هزار دانشجوی ما، برخوردی کرده باشد ولی قاعده چنین نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 993522

وب گردی

وب گردی