فعالان اپتیک و فوتونیک ایران گرد هم می‌آیند

بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و یازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران در تاریخ 9 لغایت 11 بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و یازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران باهدف آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت‌های یک دیگر؛ مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران؛ آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک و همچنین برگزاری میزگردهای تخصصی در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و با همکاری بیش از دویست و پنجاه موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به صورت سالانه در محل دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

هر ساله تعداد زیادی از محققان، متخصصان و صاحبنظران در زمینه‌های مربوطه دعوت می‌شوند تا مقاله‌های پژوهشی خود را که حاوی یافته‌های نو در زمینه‌های موضوعی کنفرانس است از طریق وب سایت کنفرانس ارسال کنند.
مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی از اهداف این کنفرانس است. مقالات برتر برای چاپ به مجله بین‌المللی علمی-پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می‌شوند.

اپتیک غیر خطی، اپتیک کوانتمی، اپتیک هندسی، اپتیک جو و سنجش‌ازدور، افزاره‌های بلور فوتونی، افزاره‌های پلاسمونی، افزاره‌های فراماده، افزاره‌های فیبر نوری، افزاره‌های نوری آلی و پلیمری، افزاره‌های نوری گرافنی، افزاره‌های نوری نیم‌رسانا، افزاره‌های تراهرتز، انبرک نوری، اندازه‌گیری بر پایه نور، بیوفوتونیک، پلاسما، تصویربرداری، سامانه‌های اپتوالکترومکانیکی میکرونی، سلول‌های خورشیدی، طیف‌نگاری، فناوری لایه‌های نازک، لیزرهای حالت جامد، لیزرهای نیمرسانا، مگنتو فوتونیک، مهندسی اپتیک، نانو ساختارها و نانو ذرات نوری، هولوگرافی؛ محورهای تخصصی این رویداد است.


بر اساس این گزارش؛ ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی از تمامی علاقه مندان و متخصصان این حوزه دعوت میکند تا در این گردهمایی بزرگ به منظور آشنایی و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران و همچنین آشنایی با آخرین دست آوردهای علمی در این کنفرانس شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993570

وب گردی

وب گردی