اولویت دانشگاه آزاداسلامی توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی است

رئیس سازمان سما گفت : اولویت دانشگاه آزاد اسلامی درکنار توجه جدی به مسائل آموزشی و پژوهشی ، اهتمام به مسائل فرهنگی و اعتقادی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما در بازدید از آموزشکده و مدارس مجتمع فرهنگی و آموزشی سمای زنجان افزود: مدارس سما باید در همه امور آموزشی و پژوهشی و فرهنگی سرآمد و الگوی مدارس کشور باشد.
رئیس سازمان سما اضافه کرد: توجه به مسایل آموزشی به معنای غفلت از مولفه های مهم فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان و دانشجویان نیست و متاسفانه باید اعتراف کنیم در حوزه مسائل فرهنگی و توجه به آن غفلت شده است.
وی اظهار کرد: انتقال فرهنگ و مسائل اعتقادی با حرف زدن و آموزش صرف اتفاق نمی افتد بلکه با رفتار و الگو سازی محقق می گردد و پیامبر بزرگ اسلام (ص) الگوی تمام معنای رفتار و اخلاق بودند.
منظری توکلی اضافه کرد: اخلاق و احترام به دیگران با گفتن انتقال پیدا نمی کند بلکه با عمل به آموزه ها اتفاق می افتد و از این رو در حوزه آموزش مسائل فرهنگی توجه به مولفه الگو سازی ضروری به نظر می رسد. اخلاق، راستگویی، انسانیت و ... را باید معلمان و خانواده ها به کودکان، نوجوان و جوانان آموزش دهند.
وی با اشاره به هویت تاریخی و مذهبی شهر زنجان گفت: نگاه جهان تشیع به شهر زنجان می باشد و این شهر از افتخارات جهان تشیع است و به دلیل همین اهمیت مورد توجه دوست و دشمن است.
رئیس سازمان سما با اشاره به مشکلات صنفی معلمان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان و نمایندگان مجلس و متولیان امر آموزش و پرورش توجه و تاکید ویژه ای به رفع مشکلات معیشتی معلمان داشته و دارند.
وی تصریح کرد: توقعات جامعه معلمان بجا و حق است و ما در مجموعه سما در حد وسع برای رفع مشکلات معیشتی این قشر فرهیخته تلاش می کنیم.
منظری توکلی گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما از اعتبارات دولتی استفاده نمی کند و متکی به درآمدهای شهریه ای از دانشجویان و دانش آموزان هستند و آنچه از این محل تامین می شود صرف هزینه های حقوق و دستمزد و مسائل پژوهشی آموزشی و فرهنگی می گردد.


گفتنی است؛ در این دیدار جمعی از معلمان و اساتید مدارس و آموزشکده سمای زنجان به طرح دیدگاه ها، نظرات و مشکلات صنفی پرداختند.
همچنین در این بازدید و دیدار علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و جمعی از مسئولان سماس زنجان، منظری توکلی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993574

وب گردی

وب گردی