فیاض‌بخش: 50 درصد کلاس‌های دانشگاه مادران به صورت مجازی برگزار می شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، گفت: بدون شک، تنها مرکزی که در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی کشور می‌تواند قرار گیرد دانشگاه آزاد است. در بخش زنان و خانواده این برنامه را داریم که دانشگاه، خصوصا در بخش زنان و خانواده در خدمت کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده از خبرگزاری ایسکانیوز بازدید و طی یک نشست به سؤالات خبرنگاران در حوزه فعالیت‌های زنان و خانواده پاسخ گفت.

دکتر نفیسه فیاض بخش مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های بخش امور زنان و خانواده در این دانشگاه گفت: رویکرد کلانی که در بخش زنان دانشگاه آزاد در نظر گرفتیم، یک حرکت بنیادی و اساسی در جهت ارتقای علمی و مهارت آموزی همراه با حمایت از خانواده مورد نظر است. اولین موردی که در هیات رئیسه تصویب شد تاسیس واحدهای مادران بود که قرار است 40 واحد به عنوان واحدهای حامی مادر انتخاب شود. این واحدها باید به چند شاخصه تسهیل شوند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده تاکید کرد: مهم‌‌ترین برنامه‌های ما در واحد مادران شامل برگزاری 50 درصد دروس به صورت مجازی است و به این ترتیب، خانم‌هایی که در مقاطع ارشد و دکتری هستند می‌‌‌توانند 50 درصد دروس خود را به طور مجازی بگذرانند تا ضمن ادامه تحصیل بتوانند به شرایط خانوادگی خود رسیدگی کنند. همچنین در نظر داریم مهدکودک‌های مناسب با استاندارهای علمی، آموزشی و فرهنگی در واحدهای مادران برای حضور مادران در کنار فرزند خود ایجاد کنیم. اگر مادران دانشجو، یک ترم نتوانند درس بخوانند شهریه ثابت از آنها گرفته نمی‌‌شود و کلیه این تمهیدات برای دانشجویان مادری است که فرزند زیر 6 سال دارند، مهم‌ترین هدف ما در این راستا، ادامه تحصیلات عالیه بانوان همراه با ایجاد آرامش روانی برای خود آنها و همسر و فرزندانشان است.

فیاض بخش درباره حضور بخش زنان در سامانه پایش متذکر شد: بخش زنان و خانواده در سامانه پایش به امور زنان دانشگاه آزاد سپرده شده که با روسای استان‌ها در کل کشور مکاتبه داشتیم و از خانواده دانشگاه آزاد در استان خود اعم از دانشجو و کارمند و استاد بخواهند که ظرفیت‌‌های اجتماعی را برای زنان که در کل کشور وجود دارد شناسایی کرده و به صورت نظام موضوعات درآورده و پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت حل مشکلات زنان و خانواده هدایت کنیم که این امر منجر به شناسایی ظرفیت‌های متفاوت بانوان خواهد شد.

وی تاکید کرد: بدون شک، تنها مرکزی که در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی کشور می‌تواند قرار گیرد دانشگاه آزاد است و در بخش زنان و خانواده این برنامه را داریم، که دانشگاه خصوصا در بخش زنان و خانواده در خدمت کشور باشد تا بتوانیم چهره‌های کار آفرین و فعال معرفی کنیم. همچنین درس‌های عمومی را برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه مادران در نظر گرفتیم که در راستای تربیت فرزند و کسب مهارت همسرداری و مادری باشد.

دکتر عصمت سوادی قائم مقام مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه درباره جوان‌گرایی در بخش امور زنان دانشگاه آزاد گفت: یکی از برنامه‌‌های ما توانمندی قشر جوان و حضور در کارهای مدیریتی و اجرایی است و این مسئله جزو اولویت‌‌های امور زنان و خانواده است که جزو برنامه‌های مورد نظر ما در این امر است. فردی که در یک قسمتی می‌‌‌خواهد مشغول به کار شود باید نسبت به انجام آن کار متعهد و مسئولیت پذیر باشد.

گفتنی است، نفیسه فیاض‌بخش (زادهٔ ۱۳۴۳ در تهران) نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در دورهٔ چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌ است. وی از زنان فعال بعد از انقلاب محسوب می‌شود که در حال حاضر مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993578

وب گردی

وب گردی