کشف حلقه مفقوده میان انسان قدیم و جدید

دانشمندان با بررسی بیشتر بر روی جسد انسان کشف شده در آفریقای جنوبی تاکید کردند انسان های کنونی ادامه نسل همان انسان هایی هستند که در بیش از 2 میلیون سال پیش بر روی کره زمین زندگی می کرده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، دانشمندان باستان شناسی توانستند به نتایج مهمی در خصوص بقایای بحث برانگیز از جسد یک انسان قدیمی دست یافته و تاکید کردند این اکتشاف علمی پاسخگوی حلقه مفقوده ای از تاریخ انسان بر روی زمین است.

بر اساس اعلام مجله «بیلیون تروپولوژی» بقایای انسان کشف شده در جنوب آفریقا به دو میلیون سال پیش باز می گردد و احتمالاً به دوره انتقالی میان انسان های «جنوب کپی» (استرالوپیثیکس) معروف به میمون های جنوبی و شاخه ای از انسان ها که انسان کنونی پیشرفته از آن منشعب شده است، مربوط می شود.

در خصوص جنازه کشف شده این انسان در 10 سال پیش بحث های مختلفی انجام شده است اما امروز دانشمندان تاکید دارند که بقایای این جسد به منزله پلی میان انسان کنونی و انسان پیشین است.

این جنازه حلقه وصل میان انسان های قدیمی است که پیش از 3 میلیون سال قبل و همچنین انسان هایی که 1.5 و 2.1 میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کرده اند.

بر اساس این کشف علمی جدید، انسان کنونی از نسل انسان هایی است که تاریخ آنها به دو میلیون سال پیش باز می گردد.

دانشمندان در ابتدا بسیار بر سر این جنازه اختلاف داشتند و برخی از آنها معتقد بودند این موجود ناشناخته اما مرتبط با انسان است و برخی دیگر تاکید داشتند که این جسد مربوط به نوع دیگری از انسان ها و متفاوت با انسان های کنونی است.

اما امروز دیگر دلیلی برای این اختلاف وجود ندارد زیرا پژوهشگران ویژگی های مشترکی میان جسد کشف شده در جنوب آفریقا و انسان کنونی یافته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993596

وب گردی

وب گردی