نیلی احمدآبادی: دانشگاه‌های ایرانی در پژوهش‌های آتی اتحادیه اروپا همکاری می‌کنند

رئیس دانشگاه تهران گفت: ارتباطات و تعاملات علمی می‌تواند در بهبود و تقویت روابط بین کشورها در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرات بسزایی داشته باشد.

دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص سفر هفته گذشته وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در رأس هیات بلندپایه دانشگاهی برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا که در شهر بروکسل کشور بلژیک برگزار شد، اظهار کرد: در واقع محور اصلی نشست هفته گذشته وزیر علوم، در خصوص پیگیری توافق های قبلی دولت جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا و همچنین موضوعات مربوط به حوزه آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا در پژوهش های آتی اتحادیه اروپا که از سال 2021 تا 2027 انجام خواهد شد، با کشور ایران همکاری و تعاملات بیشتری صورت گیرد و وزیر علوم نیز از این موضوع استقبال کرد و بر تمایل بخش های علمی و آموزشی و همچنین تعاملات بیشتر با دانشگاه مطرح جهان در این حوزه ها تاکید کرد.

نیلی تصریح کرد: در واقع هدف اصلی این نشست ها، افزایش دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای برتر جهان است که قطعا موجب هم‌افزایی دو طرف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، وزارت علوم و روسای دانشگاه های مختلف سراسر کشور در نظر دارند تا دیپلماسی علمی و همچنین تبادلات خود را با کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای شرقی ارتقا دهند.

نیلی بیان کرد: در مجموع این ارتباطات و تعاملات علمی می توانند در بهبود و تقویت روابط بین کشورها در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرات بسزایی داشته باشند. در واقع ارتباط مستقیم و هماهنگی بین تمامی بخش های یک کشور با بخش علمی و پژوهشی آن ها را در برنامه دارد که امیدواریم با همکاری و حمایت های همه جانبه مسئولان به سرانجام خوبی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993598

وب گردی

وب گردی