ساخت ربات بسیار کوچک برای ورود به بدن انسان

گروهی از دانشمندان سوئیسی توانستند ربات بسیار کوچکی تولید کنند که می تواند از طریق جریان خون دارو را به بدن انسان برساند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، گروهی از دانشمندان روبات هایی مکروسکوپی اختراع کرده اند که دارای اشکال متغیر بوده و می تواند دارو را در آینده به داخل بدن بیمار منتقل نماید، طول این ربات ها حدود 5 میلیمتر بوده و می تواند از کانال های باریک بدن انسان عبور نماید.

بر اساس اعلام پایگاه خبری روزنامه دیلی میل انگلیس این ربات های کوچک که توسط دانشمندان سوئیسی ساخته شده است در حال حرکت از قابلیت تغییر شکل و سرعت برخوردار است.

پژوهشگران سازنده این ربات ها ویدئوهایی از عملکرد و توانایی کنترل آنها با استفاده از میدان الکترومغناطیسی منتشر کرده اند.

این پژوهشگران تاکید کردند شکل میکروارگانیسم ها برای حرکت شرایط پیچیده تغییر می کند و از مجوعه متنوعی از راه های محیطی استفاده می کنند.

برادلی نیلسون رئیس گروه پژوهشگران در این پروژه گفت: ما در ایده اولیه این ربات ها از باکتری هایی که با استفاده از دُمی شبیه پروانه از مکانی به مکان دیگر حرکت می کنند الهام گرفتیم زیرا این باکتری ها با تغییر شرایط تغییر شکل می دهند و بر همین اساس این ربات ها می بایست به شدت انعطاف پذیر طراحی می شدند چرا که قرار است در رگ های خونی باریک و مایعات فشرده با سرعت زیاد حرکت کند.

پروفسور سلمان ساکار دیگر عضو گروه پژوهشی این طرح نیز گفت: این ربات از ساختار ویژه ای برخوردار است که امکان سازگاری به مایعات را به آن می دهد، به عنوان مثال هنگامی که با تغییر گرانروی مایعی که در آن حرکت می کند مواجه می شود شکل خود را برای محافظت از سرعت و قدرت مانور بدون از دست دادن تسلط بر جهت حرکتش تغییر می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993616

وب گردی

وب گردی