توانمندی آزمایشگاه‌ها در واسنجی تجهیزات آزمایشگاهی

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: به زودی فرم‌هایی در مورد نیازمندی‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها در زمینه تهیه نمونه های مرجع مورد نیاز اعضا برای انجام واسنجی(کالیبراسیون) دستگاه‌ها بین اعضای شبکه توزیع خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی‌فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص اجرای طرح کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، گفت: کالیبراسیون، در ساده ترین شکل خود، مقایسه یک ابزار با یک استاندارد تأیید شده است.

برخی اعضای شبکه این توانمندی را دارند و می توانند در اجرای طرح کالیبراسیون دستگاه ها به دیگر اعضا کمک کنند. این اعضای توانمند توسط شبکه آزمایشگاهی معرفی خواهند شد.
به گفته اسدی‌فرد، سنجش کالیبراسیون به منظور کنترل صحت و دقت دستگاه‌های آزمون، وسایل اندازه‌گیری و تجهیزاتی که عملکرد آنها بر کیفیت فرآیند تاثیرگذار است، انجام می شود.


مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در خصوص فعالیت‌های جدید شبکه آزمایشگاهی نیز گفت: فراهم شدن امکان استفاده از موتور جستجوی شبکه آزمایشگاهی یکی از خدمات جدید شبکه است.

این سامانه برای تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنعتگران به دریافت اطلاعات آزمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمون‌های قابل ارائه و اخبار تخصصی مرتبط راه اندازی شده است.
وی افزود: یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شبکه در سال جاری، امکان بهره‌مندی کارگروه‌های تخصصی از برگزاری آزمون‌های مهارت و مقایسات بین آزمایشگاهی است. این کار به بالا رفتن سطح کیفیت خدمات ارائه شده توسط اعضا کمک می کند.
به گفته اسدی‌فرد، ارائه طرح‌های ویژه تخفیف در خدمات آزمایشگاهی به مشتریان شبکه نیز از دیگر خدمات مهم و خوبی است که امسال اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993636

وب گردی

وب گردی