آمریکا هیچ برنامه ای برای دوره پس از خروج از سوریه ندارد

نماینده سابق آمریکا در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در ادامه انتقادهای خود اعلام کرد واشنگتن هیچ برنامه ای برای دوره پس از خروج از سوریه ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «برت مک گورک»، نماینده سابق آمریکا در ائتلاف بین‌المللی موسوم به مقابله با داعش،گفت: آمریکا برای دوره پس از خروج نظامیان خود از سوریه برنامه‌ای ندارد و این زمینه ای مناسبی برای داعش و سایر گروه های تروریستی فراهم می کند.

مک گورک اعلام کرد: خروج از سوریه در مرحله کنونی اشتباه است و در صورت عملیاتی شدن آن نیازمند برنامه ای جامع برای دوره پس از خروج هستیم اما واشنگتن اکنون هیچ برنامه ای برای این دوره ندارد و با سیاست های متناقص خود نیز در حال از دست دادن متحدان خود است.

نماینده سابق آمریکا در ائتلاف بین‌المللی موسوم به مقابله با داعش اظهار داشت: برای پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه برنامه ای وجود ندارد و این میزان خطر را برای نیروهای آمریکایی که در منطقه حضور دارند، افزایش می دهد.

مک گروک همچنین در روز 18 ژانویه در مطلبی در روزنامه واشنگتن اعلام کرده بود: «تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از سوریه بدون ارزیابی و مشورت با متحدان ما و بدون اینکه در کنگره مطرح شود، اتخاذ شد حتی بخش بزرگی از مسئولان وزارت دفاع نیز از این مساله اطلاعی نداشتند بنابراین این تصمیم منطبق با خواسته های ترامپ بوده است نه منافع ملی آمریکا».

لازم به ذکر است مک گورک در اواخر دسامبر سال گذشته و پس از اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993660

وب گردی

وب گردی