مهر تاییدی بر توانمندی متخصصان ایرانی با تولید نرم‌افزارهای ارتباطی

یک شرکت دانش بنیان سال 77 با هدف ارائه خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه خدمات دریایی، حمل و نقل کالا و کانتینر تاسیس شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان داخلی موفق شد نرم افزار های تخصصی همچون TCTS و سامانه GCOMS در بنادر کشور را برای نخستین بار در ایران تولید کند. تولید این نرم افزارهای کاربردی موجب صرفه جویی ارزی فراوانی برای کشور شد. همچنین مهر تاییدی بر توانمندی متخصصان ایرانی، زد.
سیستم TCTS اولین نرم افزاری است که به صورت جامع مدیریت یک ترمینال کانتینری و اطلاعات مربوط به عملیات تخلیه و بارگیری یک کانتینر را در ظرف مدت زمانی کوتاهی به صورت جامع و الکترونیکی مدیریت می کند. با راه اندازی سامانه GCOMS نیز مراحل ورود بار و کالا به بنادر شامل تبادل پروانه مجوز ورود و خروج کالا از طریق گمرک، عملیات بانکی و پایانه های بار و کامیون به صورت یکپارچه مدیریت می شود. این سامانه زمان انتظار کالا در بندر را کاهش می دهد و از مراجعه مستقیم صاحبان کالا به بخشهای مختلف جلوگیری می کند.
این شرکت نوپا به حضور در این صنعت بسنده نکرد و در سال 84، پا به عرصه خدمات مخابرات کشور نیز گذاشت. به گفته کورش جلالی فراهانی مدیر عامل شرکت رهیاب رایانه گستر، این شرکت در مدت کوتاهی به عنوان اپراتور اول ارائه خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه کشور برگزیده شد.
وی افزود: شرکت رهیاب رایانه گستر، هم اکنون با در اختیار داشتن تیم کاملا مجرب و متخصص در ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از شرکت های رتبه یک در این حوزه آماده ارائه خدمات به مردم است.
به گفته جلالی فراهانی، مبدل شدن به بزرگترین و اثر بخش ترین شرکت ارائه کننده خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، مهم ترین دغدغه ما در شرکت است. تا از این طریق به اقتصاد کشور و پویایی جامعه کمک کنیم. همچنین با توسعه فعالیت های خود، فضایی برای جوانان جویای کار فراهم کنیم.
این فعال دانش بنیانی ادامه داد: شرکت ما از کادر فنی متشکل از 90 کارشناس خبره شامل 76 نفر مستقر در دفتر تهران و 14 نفر مقیم در بندر شهید رجایی تشکیل شده است. مدیران شرکت، نیروی انسانی شاغل در شرکت را مهمترین دارائی خود تلقی می کنند و از اینرو زمینه رشد و شکوفایی آنها را به بهترین نحو ممکن فراهم خواهد کرد.
وی همچنین عنوان کرد: راه اندازی پنل های پیامک اینترنتی یکی از خدمات شرکت ما است. این سامانه تحت وب است و امکان ارسال و دریافت پیامک را از طریق اینترنت برای کاربران خود فراهم می کند. این نوع سامانه ها کاربردی نظیر پست الکترونیک (ایمیل ) دارد با این تفاوت که مقصد و یا مبدأ پیام، یک تلفن همراه است.
جلالی فراهانی در خصوص خدمت دیگر این شرکت، گفت: ایجاد سامانه تبلیغات و اطلاع رسانی پیامکی خدمت دیگری است که توسط شرکت ارائه می شود. به کمک این سرویس مخاطب می تواند پیام موردنظر خود را در قالب یک متن فارسی یا لاتین به انبوهی از مخاطبان ارسال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993683

وب گردی

وب گردی