جشنواره فیلم «مقاومت» فروردین 98 در سوریه برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در قالب «هفته سینمای مقاومت» فروردین ماه 98 در کشور سوریه برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ محمد خزاعی با اعلام این خبر افزود: برگزاری این رویداد سینمایی در دمشق در راستای امضای تفاهمنامه‌ای صورت می‌گیرد که با حضور مراد شاهین رییس سازمان سینمایی سوریه در تهران تفاهمنامه‌اش امضاء شده بود.

وی ادامه داد: در راستای تعامل فرهنگی با کشورهای حوزه مقاومت، تفاهمنامه‌ای بین جشنواره با آقایان: علی ظاهر رئیس موسسه الرسالات لبنان و مراد شاهین رئیس امور سینمایی سوریه امضا شده بود که جشنواره در لبنان با نمایش چهار فیلم سینمایی: «سرو زیر آب»، «ماجرای نیمروز»، «امپراطور جهنم» و «تنگه ابوقریب» و تعدادی آثار مستند برگزار شد و برنامه ریزی برای برپایی جشنواره در سوریه برای فروردین ماه 98 صورت گرفته است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه کرد: تمایل فیلم سازان سوریه به موضوع مقاومت بسیار حائز اهمیت است. امروز ما در یک جبهه فرهنگی مشترک هستیم که منحصر به لبنان، سوریه و عراق نمی شود، اگر اتفاقات خوبی در بین فیلم سازان دنیا بیفتد، به عنوان واژه بیداری فرهنگی از آن یاد می‌کنیم که توجه جدی به مضامین مقاومت و جریان ضدصهیونیستی دارد و شاید می‌خواستند این صداها خاموش بماند که امروز در فضای رسانه در حال رفع شدن است.

دبیر جشنواره مقاومت عنوان داشت: «برگزاری جشنواره فیلم مقاومت»در سوریه در ادامه سلسله هفته‌های سینمای مقاومت در این دوره است که در شهر دمشق برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری جشنواره در سوریه جمعی از سینماگران ایرانی نیز، به این کشور سفر می‌کنند. همچنین، نمایش فیلم‌های ایرانی، برپایی جلسات نقد و بررسی و نشست‌های پرسش و پاسخ با رسانه‌ها و هنرمندان و سینماگران و مدیران فرهنگی و سینمایی و ... از برنامه‌های پیش بینی شده در این جشنواره است.

لازم به یاداوری است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته بسیج طی روزهای ۵ تا ۹ آذر در تهران برگزار ‌شد.

کد خبر: 993698

وب گردی

وب گردی