سفر به اعماق بدن انسان و کشف کهکشان‌ها

یک شرکت خلاق در مشهد پارک علمی تأسیس کرده است که کودکان در آن با انواع مشاغل و موضوعات علمی از جمله چگونگی پیدایش جهان، موجودات زنده، بدن انسان، فضا و کهکشان آشنا می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پارک علمی پروفسور بازیما نخستین و منحصر به فردترین پارک موضوعی در کشورمان ایران است که در وسعت 2 هزار و 100 متر، با همت شرکت خلاق توسعه بازی‌های نوین آفرین (تبنا) در حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی به اجرا درآمده است.

این پارک بر پایه سه موضوع زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و نجوم احداث‌شده است. خانواده‌ها در این محیط می‌توانند به همراه فرزندان سفری مفرح و هیجان‌انگیز را از عصر سنگ تا عصر فضا تجربه کرد.

در احداث این مکان تلاش شده با استفاده از آخرین تکنیک‌ها و تلفیق حوزه‌های آموزش، سرگرمی و بازی‌های هیجان‌انگیز، فضایی آموزنده و سرگرم‌کننده را برای خانواده‌ها ایجاد شود. کودکان و نوجوانان به این وسیله می‌توانند بهتر به کشف استعدادها و خلاقیت خود بپردازند.

در پارک علمی پروفسور بازیما می‌توان محیط‌های جدیدی مانند عبور از داخل بدن یک انسان غول‌پیکر و کشف اندام‌های بدن را تجربه کرد. با زیردریایی به اکتشاف جانوران زیردریا رفت.

در سیمیلاتور پرواز می‌توان همچون یک خلبان روی شهر مقدس مشهد پرواز کرد. با مریخ‌نورد بازیما نیز می‌توان به کاوشگری در سطح مریخ پرداخت. همچنین درفضای خصوصی اتاق ربان صورتی دختر خانم‌ها می‌توانند از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سؤالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری) یا سؤالات مربوط به جنس مؤنث را دریافت کنند.

هنگامی‌که در پارک علمی پروفسور بازیما قدم می‌زنید گویی تصور می‌کنید در درون یک کتاب علمی هستید و درباره‌ی چگونگی پیدایش جهان، موجودات زنده، بدن انسان، فضا و کهکشان مطالعه می‌کنید.

شهر مشاغل کارالند

همراه با این پارک علمی در این مجموعه شهر مشاغل کارالند هم توسط این شرکت خلاق فعالیت دارد. هردو مجموعه با ایده اولیه آموزش، ترویج علم و دانش و مهارت‌آموزی از طریق بازی و سرگرمی شکل‌گرفته و هدف اصلی ایجاد خدمت تفریح و سرگرمی سالم و شادی‌بخش برای کلیه اعضای خانواده است.

شهر مشاغل کودک کارالند فضایی با وسعت هزار مترمربع طی دو طبقه را در اختیار گرفته است تا امکان کسب تجربه کار در شرایطی نزدیک به واقعیت و البته با محوریت بازی را برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال فراهم آورد.

این شهربازی نوین با در نظر گرفتن اهدافی چون تقویت استقلال شخصیتی کودک، آشنایی با مشاغل و تجربه آنها، تجربه فرآیند هزینه و درآمد و تفکر اقتصادی، تقویت روحیه کار تیمی، آموزش حین تفریح و تقویت و شناسایی استعدادهای کودکان در مجموع ۲۱ اِلِمان و شغل متناسب با گروه‌های هدف را طراحی کرده است.

مشاغلی همچون بانکداری، آکادمی موسیقی، اصول اولیه بهداشتی و پزشکی، دندانپزشکی، هایپرمارک، گالری نقاشی و کاردستی، خلبانی، کلینیک فنی، آتش‌نشانی، شیرینی سرا، آموزش رانندگی، رالی خودرو، سالن زیبایی و غیره در این مجموعه ارائه می‌شود.

علاوه‌بر اینها مجموعه کارالند فضاهای تخصصی دیگری نیز مانند سینما، کافه‌تریا، آتلیه عکاسی و سن برگزاری جشن‌ها را برای رفاه و جذابیت هرچه بیشتر محیط برای کودکان در نظر گرفته است.

112 نفر به صورت مستقیم در 2 مجموعه پارک علمی پروفسور بازیما و مجموعه شهر مشاغل کارالند مشغول به کار هستند. پارک علمی پروفسور بازیما در خاورمیانه رتبه نخست داشته و شهر مشاغل کارالند رتبه سوم را در خاورمیانه پس از کیدزانیای دبی، و کیدزماندو دارا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993715

وب گردی

وب گردی