دوره های «حیات طیبه» در راستای توانمندسازی دفاتر فرهنگی و هم‌افزایی دانشجویان برگزار می شود

مسئول خواهران اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تربیت جوانان  انقلابی و ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانشجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تشکیلاتی «حیات طیبه» نموده است.

سلامی مسئول خواهران اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص دوره «حیات طیبه» گفت: برنامه‌‌های دوره «حیات طیبه» در بخش های تحلیل سیاسی و جریان شناسی سیاسی و با اهداف هم‌افزایی و ایجاد انگیزه برای حضور و نقش‌پذیری دانشجویان در تحولات سطوح اجتماعی و بین المللی برگزار می شود.

مسئول خواهران اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تربیت جوانان انقلابی و ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانشجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تشکیلاتی «حیات طیبه» نموده است.

وی تصریح کرد: جنس فعالیت های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که تا به حال صورت گرفته بیشتر سازمان محور بوده است، اما بر طبق سیاست های جدید، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مجری دوره های «حیات طیبه» خواهند بود.

در ادامه سلامی افزود: طی سال های گذشته دوره های «حیات طیبه» به صورت کشوری و متمرکز در تهران با موضوعات ثابت و کشوری برگزار می‌شد؛ اما امسال تصمیم بر این شد که دوره ها به صورت منطقه ای برگزار شود.

مسئول خواهران اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون تعیین واحدهای میزبان، بیان کرد: کشور را به 10 منطقه تقسیم کردیم و استان هایی که از نظر فرهنگی نزدیک به هم هستند در یک دسته قرار گرفتند؛ نظیر خراسان ها، حاشیه دریای خزر، ترک زبان و... از هر منطقه واحدی که پتانسیل بیشتر و بهتر را برای میزبانی دارد، انتخاب می‌شود.

وی به معایب برگزاری دوره های متمرکز در تهران اشاره کرد و گفت: دوره هایی که به میزبانی تهران برگزار می شود، دارای معایبی است. از جمله اینکه موضوعات بومی و استانی مطرح نمی شود، هزینه های رفت و آمد و اسکان دانشجویان بالاست و اینکه تهران توانایی و میزبانی حدود 200 یا 300 دانشجو را ندارد در حالیکه در واحدهای منطقه ای ظرفیت بیشتر است.

سلامی با تاکید بر فواید برگزاری دوره به صورت منطقه ای، تصریح کرد: در این حالت می توان تبیین و جریان شناسی سیاسی به فراخور مسائل استان ها مطرح و آموزش داده شود. به عنوان مثال استان های مرزی درگیر مسائل و موضوعاتی هستند که استان های مرکزی درگیر این مسائل نمی باشند.

مسئول خواهران اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تلاش می شود در دوره های منطقه ای در مباحث اجرایی معاونین فرهنگی و کارشناس فرهنگی مورد سنجش قرار بگیرند و اگر عملکرد ضعیفی دارند با کسب تجربه عملی تقویت شوند تا در سال های آتی به بهترین شکل ممکن دروه ها را برگزار کنند.

وی با تاکید بر سودمندی دوره های منطقه ای در شناخت چهره های دانشگاهی، تشریح کرد: با این کار به هر استان فرصت داده می شود تا چهره های موفق خود را مطرح کند و استادان موفق گمنام باقی نمانند.

سلامی افزود: توانمند سازی دفاتر فرهنگی واحدهای استانی دانشگاه آزاد و شناسایی نیرو و دانشجویان فعال از دیگر اهداف دوره های «حیات طیبه» به صورت منطقه ای است.

در پایان وی خاطر نشان کرد: سعی بر این است از دانشجویان ترم های اول و دوم برای شرکت در دروه ها استفاده شود تا بتوانیم از حضور نیروهای توانمند حداقل دو سال در دانشگاه بهره مند شویم.

گفتنی است؛ دومین دوره آموزشی تشکیلاتی «حیات طیبه» تشکل های اسلامی دانشگاه های آزاد اسلامی در تاریخ ۳۰ دی لغایت ۵ بهمن در استان یزد برگزار می شود. این اردو ویژه استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993721

وب گردی

وب گردی