جرائم راهنمایی و رانندگی قدرت بازدارندگی ندارند

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طبق روال، دولت باید هر سه سال یک‌بار میزان نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی را افزایش دهد، گفت: قطعا در افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی به سایر مولفه‌های اجتماعی و شرایطی که در جامعه وجود دارد و همچنین مشکلات اقتصادی مردم توجه داریم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار ایوب سلیمانی درباره افزایش بیش از ۳۷ درصدی درآمد دولت از محل جرایم رانندگی گفت: در خصوص افزایش جرائم هنوز چیزی را منعکس نکرده‌ایم، در واقع روند کار این است که نیروی انتظامی باید افزایش جریمه‌ها را از دولت درخواست کرده و دولت نیز تایید کند و در نهایت مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند.

وی ادامه داد: طبق قانون جرائم رانندگی هر سه سال باید بازنگری شود و متناسب با نوع تخلف و شدت آن باید افزایش پیدا کند تا خاصیت بازدارندگی داشته باشد و این ویژگی را از دست ندهد. در حال حاضر سه سال از مدت تعیین جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی گذشته است و طبق روال وظیفه دولت است که به این موضوع بپردازد.

قطعا در افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی به سایر مولفه‌های اجتماعی و شرایطی که در جامعه وجود دارد و همچنین مشکلات اقتصادی مردم توجه داریم

جانشین فرمانده ناجا گفت: احساس ما این است که در حال حاضر بازدارندگی جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی کاهش پیدا کرده است و این میزان جریمه تاثیر جدی در عدم بروز تخلفات راهنمایی و رانندگی ندارد، اما قطعا مسئولان در افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی به سایر مولفه‌های اجتماعی و شرایطی که در جامعه وجود دارد و همچنین مشکلات اقتصادی مردم توجه دارند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مسئولان کشور در خصوص افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، تصریح کرد: مبالغ پرداختی جریمه از سوی مردم مستقیم به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و این جریمه‌ها جزئی از منابع دولت است و اینگونه نیست که این هزینه به نیروی انتظامی پرداخت شود، بنابراین ما به هیچ عنوان از دریافت وجوه جریمه‌ها منتفع نمی‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش بیش از ۳۷ درصدی درآمد دولت از محل جرایم رانندگی به نسبت سال جاری قطعا باعث خواهد شد تا هم میزان نرخ جرائم افزایش یابد و هم ممکن است پلیس با اغماض کمتری در خصوص تخلفات راهنمایی و رانندگی با مردم برخورد کند و ممکن است این امر باعث افزایش تنش بین پلیس و مردم شود نظر شما در این باره چیست؟ تصریح کرد: قطعا این ملاحظات را در نظر خواهیم گرفت، چراکه پلیس به موضوعات اجتماعی و اوضاع اقتصادی مردم به شدت توجه دارد و جامعه‌محور است.

ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 993735

وب گردی

وب گردی