حاکمیت چهل ساله انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده قوت و پایداری اندیشه اسلامی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه "در طول تاریخ معاصر ایران شاهد ظهور و سقوط جریان‌های فکری مختلفی بوده‌ایم"، اظهار داشت: پیروزی تفکر اسلامی در انقلاب و حاکمیت چهل ساله این تفکر، نشان‌دهنده قوت و پایداری اندیشه اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری عصر دوشنبه در دیدار با مسئول بسیج اساتید و اعضای شورای بسیج وزارت علوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از فداکاری ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای علمی این انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تداوم مسیر انقلاب اسلامی علیرغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی به علت قدرت سخت و نرم آن است.

وی افزود: برای تداوم حاکمیت نظام اسلامی باید مسیرها و روش‌های مختلف در حوزه سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم تا با اصلاح و به کارگیری روش‌های بهتر در سایه هدایت رهبری فرزانه انقلاب به سوی آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت هستند و همواره برای تحقق آنها تلاش می کنیم ولی مسیرها و تاکتیک‌های تحقق آرمانها قابل اصلاح و بازنگری هستند.

وی تاکید کرد: باید شرایط روز جامعه را بررسی کنیم و متناسب با چالش‌های روز راهکار ارائه کنیم؛ برای مثال در شرایط امروز بدون بررسی علمی نمی‌توانیم از کنار مسائل مربوط به فضای مجازی عبور کرده و از آن غفلت کنیم.

دکتر غفاری اظهار داشت: شناخت و احصای مشکلات و تعیین اولویت و درجه‌بندی آنها گام اول برای اصلاح آنهاست و در این مسیر حتی نقد از درون برای عملکرد بهتر ما در آینده ضروری است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر و بویژه حضور دشمن‌شکن در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام و رهبری تاکید کرد.

در ادامه دکتر رشید جعفرپور، رئیس مرکز بسیج وزارت علوم گفت: این مرکز حدود ۱۰ چالش و مسئله آموزش عالی را احصا کرده و در حال تدوین راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مشکلات است.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن یک رهبر فرزانه، انقلابی و فرهیخته، مشروعیت نظام اسلامی را تداوم می‌بخشد و در زمینه مشارکت سیاسی نیز با میانگین مشارکت ۶۵ درصدی مردم در انتخابات مواجه هستیم. بنابراین تنها حوزه آسیب‌پذیر ما در عملکرد اجرایی و کار آمدی است که باید آن را تقویت کنیم.

دکتر جعفرپور با بیان اینکه بسیج، نهادی فراجناحی است که به همه دولت‌ها برای تقویت نظام اسلامی کمک می‌کند، تصریح کرد: در این راستا، مرکز بسیج وزارت علوم برگزاری نشست‌هایی را با معاونت‌های مختلف این وزارت پیش‌بینی کرده است تا پیشنهادهای فکری خودرا برای حل مسائل حوزه‌های مختلف ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993739

وب گردی

وب گردی