نقش هیأت امنای استانی در این دوره بسیار موثر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقش هیأت امنای استانی برای ایجاد ظرفیت‌های مناسب در سطح استان‌ها و مدیریت واحدها به صورت استانی در این دوره بسیار موثر است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی فرآیند جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که ظهر امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: مسئله جذب اعضای هیأت علمی از مهم‌ترین مباحث در محیط دانشگاه و تعلیم و تربیت است و این اولین جلسه هماهنگی فرآیند جذب هیأت علمی است که با حضور اعضای هیأت‌های اجرایی جذب استان‌ها برگزارمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند جذب اعضای هیأت علمی از سال 1390 با عنوان هیأت مرکزی و هیأت اجرایی در قالب سیستمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را مصوب کرده، در جریان است. این فرآیند باید با دقت در دانشگاه‌ها صورت گیرد تا بتوانیم اعضای هیأت علمی که دارای تعهد و تخصص برتر هستند را انتخاب کنیم.

دکتر طهرانچی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، هیأت مرکزی جذب برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر ولایتی تشکیل و تلاش شد اعضای هیأت‌های اجرایی با تعاملی که با هیأت عالی جذب وجود دارد، در کل کشور منصوب شوند، ساختار دانشگاه هم تغییرات جدی در این حوزه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه مانند دو وزارتخانه علوم و بهداشت، امور جذب و امور هیأت علمی را به صورت مستقل به عنوان یک مرکز توسط هیأت امنا به تصویب رساند و دکتر رنجبر که به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی منصوب شد، به صورت مستقیم مسئولیت مرکز جذب و امور هیأت علمی را عهده‌دار شد.

جذب هزار عضو هیات علمی تا فروردین 98

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امیدواریم این حرکت بتواند روان‌سازی، تسهیل، سرعت و دقت جذب و امور هیأت علمی را بالا ببرد، گفت: اولین فراخوان دوره جدید را برای سال تحصیلی 97-96 اعلام کردیم که گزارش آن را دکتر رنجبر ارائه خواهد کرد. در این راستا اتفاقی که افتاد، این است که بتوانیم حداقل یک هزار عضو هیأت علمی را تا فروردین 98 در دانشگاه آزاد اسلامی جذب کنیم.

وی افزود: متقاضیانی که در سال 95 در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند را مورد بررسی قرار خواهیم داد و این افراد هم به جمع 5هزار متقاضی جدید اضافه خواهند شد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه فرآیند جذب هزار عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی به همت و کار دقیق هیأت‌های اجرایی جذب در استان‌ها به ثمر خواهد نشست، گفت: مقرر شد در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با همه استان‌ها در ارتباط باشیم و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم فرآیند جذب را به نحو احسن انجام دهیم. برخی استان‌ها برای اعلام نیاز تعداد کمتری اعلام کردند که باید توجه داشته باشیم که جذب متقاضیان با توجه به استانداردهای هر استان دیده شده است و تعداد اعضای هیأت علمی باید متناسب با ظرفیت هر استان باشد.

در دوره جدید نگاه به هیأت‌های امنای استانی است، نگاه رفع تکلیفی نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اختیارات هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، اظهارداشت: نقش هیأت امنای استانی برای ایجاد ظرفیت‌های مناسب در سطح استان‌ها و مدیریت واحدها به صورت استانی در این دوره بسیار موثر است و این فعالیت منوط به هماهنگی و حضور فعال اعضای هیأت امنا است.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای برنامه‌های راهبردی استان‌ها و فرآیندهای مالی، اداری و آموزشی از وظایف و اختیارات هیأت‌های امنای استانی است، خاطرنشان کرد: در این دوره نگاهی که به هیأت‌های امنای استانی است، نگاه رفع تکلیفی نیست بلکه این هیأت‌ها وظایف و اختیاراتی دارند که می‌توانند بر هیأت‌های استانی نظارت داشته باشند. بحمدالله در چند ماه گذشته یک دوره هیأت امنای استانی در سازمان مرکزی برگزار شد که به حسابرسی موسسه مفید راهبر از دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت که برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه اتفاق افتاد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین دوره جلسات هیأت امنای استانی در ماه‌های باقیمانده سال 97 خبر داد و گفت: این دوره از جلسات نیز با دستورکار نظارت بر برنامه‌های استانی برای اداره اقتصادی و بودجه استان‌ها برگزار خواهد شد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی استانی است و نه واحدی، تأکید کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست که یک واحد در استان برای پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی خود در مضیقه باشد و واحد دیگری در آن استان انباشت سرمایه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت امناهای استانی شامل اعضای حقیقی و حقوقی است، گفت: چهار نفر از این اعضا از سوی رئیس دانشگاه، دو نفر از سوی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و 8 عضو حقیقی هیأت امنای استانی هستند که این جمع 8نفره باید علاوه بر جلسات رسمی، به صورت ماهانه جلسات مستمر برای بررسی برنامه‌های راهبردی و مسائل ریز استان برگزار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دستور دکتر ولایتی مبنی بر اختصاص دفاتر در استان‌ها به نمایندگان هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در این رابطه بخشنامه ای به استان‌ها ابلاغ خواهد شد که جلساتی با حضور رئیس دانشگاه و اعضای حقیقی هیأت امنای استان‌ها به عنوان شورای راهبردی راه‌اندازی و دفاتری برای هیأت امنای استانی در نظر گرفته شود تا جلسات ماهانه به صورت منظم برگزار شده و معاونان واحدها گزارش‌های خود را به این شورا ارائه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اعضای هیأت‌های امنای استانی می‌توانند بازوی مشورتی خوبی برای ارائه امور دانشگاه باشند و به روسای استان‌ها کمک کنند تا برنامه‌های دانشگاه را به نحو احسن پیش ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993741

وب گردی

وب گردی