جزییات انهدام باند جعل اسناد در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و متلاشی شدن باند جعل مدارک اتباع بیگانه در این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی گواهینامه جعلی بین المللی در شهر مورد استفاده اتباع بیگانه قرار می‌گیرد موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران جنایی پلیس آگاهی، سرنخ‌هایی از باند حرفه‌ای جعل اسناد به دست آمد و طی چند روز کار اطلاعاتی تعدادی از این افراد شناسایی و پس از انجام اقدامات تکمیلی ۶ نفر از جاعلان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد حدود ۵۰۰ جلد گواهینامه جعلی توسط این باند صادر شده و مبالغی که از این افراد برای جعل سند گرفته می‌شده بین یک میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون تومان بوده است.

سرداربنی اسدی فر گفت: ۶۰ مورد از گواهینامه‌های مجعول صادر شده توسط پلیس آگاهی جمع آوری شده و اقدامات تکمیلی در رابطه با شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند که به نوعی به اقدامات خلافکارانه خود جنبه قانونی می‌دادند، ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: طبق اطلاعات به دست آمده این باند در جغرافیای استان کرمان فعالیت می‌کرد، اما احتمال اینکه در ریشه یابی‌های بعدی آثار فعالیت شان در استان‌های دیگر نیز یافت شود، وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993754

وب گردی

وب گردی