جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی فرآیند جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی فرآیند جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه و سایر اعضا، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با قدردانی از تلاش های دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و همکاران ایشان که مرحله اول دعوت از متقاضیان را انجام داده‌اند، گفت: 3 هزار و 960 متقاضی در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کردند که از این تعداد صلاحیت 559 نفر احراز شده است. پرونده تمامی این متقاضیان بررسی شده و با توجه به نسبت استاد به دانشجو در رشته های تحصیلی هر واحد و استان و دیگر مولفه ها، غربالگری اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان جذب، اظهار داشت: علاوه بر شرایط علمی و عمومی، حداکثر سن برای متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی در گروه های غیرپزشکی 40 سال، پزشکی 35 سال و دکتری تخصصی 45 سال است که رشته های تحصیلی متقاضیان در دو مقطع آخر تحصیلی باید با گروه آموزشی همخوانی داشته باشد.

دکتر رنجبر افزود: حداقل معدل متقاضیان جذب باید در دوره کارشناسی 14، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای 16 و دکتری تخصصی 17 باشد.

وی با تشریح برنامه های جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: تقویم زمانی توسط مرکز جذب اعلام می شود که در پایان اسفند و اوایل فروردین اسامی نهایی را اعلام می کنیم و متقاضیان از دانشگاه های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می شوند.

در ادامه، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مراحل جذب هیأت علمی در واحدهای علوم پزشکی، گفت: 500 نفر در سامانه جذب اعضای هیأت علمی ثبت‌نام کرده اند و بررسی صلاحیت های علمی و عمومی متقاضیان در دست بررسی است.

دکتر محمدرضا مردانی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دغدغه های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی درخصوص جذب و تبدیل وضعیت استادان، تأکید کرد: معیار صلاحیت عمومی این است که استاد علاوه بر تخصص علمی و آموزشی، دارای تعهد و علاقمند به اسلام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: استادانی که در قالب پیمانی در حال فعالیت هستند، باید در هیأت امنای استانی مورد ارزیابی قرار گیرند و پس از تأیید، به هیأت مرکزی جذب دانشگاه که جایگزین هیأت مرکزی جذب وزارت علوم است، معرفی شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی با قدردانی از قاطعیت دکتر ولایتی در رعایت ارزش های اسلامی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر ولایتی در مورد ارزش ها و معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران با صراحت صحبت کرده است و خوشحالم که ایشان در این زمینه قاطعیت نشان داده است. اینکه بر جذب استادان شایسته تأکید می شود، قابل تقدیر است؛ چرا که استاد نقش اصلی در پرورش دانشجو برعهده دارد و باید از صلاحیت های عمومی و علمی برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: تزکیه و مسائل تربیتی با شیوه‌ و روشی که دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفته است، منجر به تحول عظیم در این دانشگاه خواهد شد.

در ادامه این جلسه، روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها از جمله مازندران، اصفهان، مرکزی، گلستان، قزوین و یزد به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه فعالیت هیات های اجرایی جذب در استان ها پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993762

وب گردی

وب گردی