افتتاح کافه کتاب در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

کافه کتاب یادگار  با شعار " یک داستان، یک شعر و یک قهوه میهمان ما باشید"  در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد: به همت معاونت پژوهش و فناوری و مسئولین کتابخانه واحد، کافه کتاب یادگار به منظور ایجاد جایگاهی برای اوقات فراغت استادان و دانشجویان با حضور دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه و جمعی از استادان و کارکنان در محل مرجع کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری افتتاح گردید.

دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری ضمن تشکر و قدردانی از ابتکار نو عالی کارکنان و رئیس کتابخانه و با اشاره به آیه شریفیه ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ گفت: خداوند متعال به قلم و آنچه به سبب قلم (و یا با قلم) مى‌نویسند سوگند یاد کرده است و بنابراین رسالت اصلی و مهم مراکز آموزش عالی ایجاد فضای مناسب برای جوانان است که در کنار تمامی دل مشغولی ها و جذابیت های زندگی امروز با کتاب و کتابخوانی آشتی کنند.

وی با تاکید بر معضلات فضای مجازی و جو حاکم بر آن که عموماً اطلاعات جامع و وسیعی را در اختیار جوانان قرار نمی دهد اظهار کرد: فضای مجازی صرفاً جذاب است و باید به این موضوع توجه کنیم که اطلاعاتی را که در قالب یک فیلم و یا متن کوتاه مشاهده می کنیم با اطلاعاتی که در یک کتاب مطالعه می کنیم بسیار متفاوت است چرا که کتاب حاصل یک عمر تلاش نگارنده و یا یک تیم است و نویسنده موظف به رعایت نکات فرهنگستان ادبیات فارسی می باشد و اگر مطلبی اشتباه چاپ گردد مولف آن باید پاسخگو باشد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری افزود: از هر گونه ایده و ابتکار در کار با رعایت اصل قانون مندی استقبال می کنم چرا که سرمایه گذاری بر روی نسل جوان عین منفعت است و اگر یک دانشجو با کتاب آشتی نماید در حقیقت سطح اطلاعات عمومی و تخصصی خود را افزایش داده و این جوانان آینده سازان میهن عزیزمان هستند.

این مقام دانشگاهی تاکید کرد: استادان با دانشجویان خود در زمان های آزاد و بین ساعات کلاسی با یکدیگر به کافه کتاب بیایند و ضمن مطالعه انتقادات و پیشنهادت خود را به منظور نحوه گسترش فضای موجود ارائه دهند.

در ادامه دکتر رویا احمد امرجی عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: در جوامع پیشرفت تالیف کتب ارزشمند و سرانه مطالعه افراد نشان دهند رشد و ترقی آن جامعه است.

احمد امرجی آموزش صحیح، تحریک حس کنجکاوی دانشجو به منظور یادگیری و کشف مسائل مختلف، تشکیل گروه های مطالعاتی و انجام کارهای تیمی و تولید کتاب های که علاوه بر مفید بودن ارزان قیمت نیز باشند را از جمله راهکارهای نوین تشویق جوانان به امر کتابخوانی عنوان کرد.

کد خبر: 993784

وب گردی

وب گردی