ساکنان شهرهای بزرگ غمگینترند

بر اساس نتایج آخرین تحقیقات منتشره خارش گلو ، ریزش آب از چشم و بینی یکی دیگر از معضلات بزرگ آلودگی هوا برای ساکنان شهرهای بزرگ چین به شمار می رود. آلودگی که چهره این شهرها را به شدت خاکستری و غمناک ساخته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس تحقیقی که روز دوشنبه منتشر شد، خارش گلو ، ریزش آب از چشم و بینی از معضلات بزرگ آلودگی هوا برای ساکنان در شهر های بزرگ چین است به گونه ای که چهره بسیاری از مردم این شهرها را به شدت خاکستری و غمناک ساخته است.

این مساله تا جایی اهمیت دارد که درجه بندی و سطوح آلودگی هوا با ذرات ریزگردها، موضوع اصلی بحث مردم در شبکه های اجتماعی شده است.

درهمین راستا سیکیجی ژنگ سر تیم تحقیقاتی و استاد دانشکده MIT و مدیر آزمایشگاه شهر چین آینده اعلام کرد که بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه مشخص شد که هر چه درجه آلودگی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت جهان بیشتر باشد، میزان افسردگی، غمگین بودن بالاتر و میزان شادی افراد پایین تر خواهد بود و در این میان زنها بسیار نسبت به آلودگی هوا حساس تر از مردها هستند.

مردم بسیار نگران سلامت و کیفیت هوا هستند و به شدت تمایل دارند تا به شهرهای پاکیزه تر مهاجرت کنند، این در حالیست که بر اساس این تحقیق کسانی که در کثیف ترین مناطق شهری زندگی می کنند، بیشترین آگاهی را نسبت به آسیبی که به سلامت شان وارد می شود، دارند.

هوای کثیف تنها معضل زندگی در شهرهای بزرگ چینی نیست، بلکه با افزایش قیمت مسکن، نگرانی در مورد ایمنی مواد غذایی و ضعف در ارائه خدمات عمومی، وضعیت زندگی برای مردم در این شهرها به شدت دچار مشکل شده است.

ریزگردهای میکروسکوپی که از نیروگاه ها و کارخانه هایی با سوخت زغال سنگ آزاد می شوند در ریه های مردم ته نشین شده و تهدید جدی برای سلامت آنها به حساب می اید، این در حالی است که این زنگ خطر برای افراد طبقه متوسط که به سرعت هم در این کشور در حال رشد هستند به مدت طولانی تری به صدا در خواهد آمد.

سازمان بهداشت جهانی و سایر گروه های تحقیقاتی بارها اعلام کرده اند که میزان بیش از یک میلیون مرگ های زودرس در سال ناشی از آلودگی هوا است.

ملغمه ای سمی از ذرات کوچک و بزرگتر دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و اوزون (O3) که با عملکرد شناختی ضعیف، بهره وری کار و نتایج آموزشی نیز ارتباطی کاملا مستقیم دارد.

مشاهدات این مطالعه همچنین نشان داده است که افراد در روزهای آلوده بیشتر احتمال دارد رفتاری تکان دهندهاز خود نشان دهند یا در کارهای ریسک پذیر و خطرناکی شرکت کنند که بعدها ممکن است از آنها پشیمان شوند.

شهروندان چینی به طرز بسیار عجیبی نسبت به این مشکل و عواقب آن آگاهی دارند، چیزی که ظاهرا هنوز برای دولت این کشور چندان شناخته شده نیست.

مترجم: آزاده شهریاری

انتهای پیام/

کد خبر: 993853

وب گردی

وب گردی