باید ساختار مناسب همکاری‌های علمی را ایجاد کنیم

قائم مقام وزیر علوم گفت: باید ساختار مناسب همکاری‌های علمی را ایجاد کنیم تا بر اساس آن برنامه‌ها و سیاست‌های کلان دیپلماسی علمی را دنبال نماییم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در دیدار سی بیل ونتکر، معاون فرهنگستان علوم اتریش با حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل راهکارهای گسترش علمی ایران و اتریش مورد بررسی قرار گرفت.

سالار آملی در این دیدار با تأکید بر اراده ایران برای گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی با کشور اتریش گفت: تبادل استادان، پژوهشگران و دانشجویان ایرانی در قالب فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت، بورس‌های دکتری ترددی با استاد راهنمای مشترک و پذیرش دانشجویان اتریشی در ایران از محورهای همکاری علمی دو کشور است.

معاون فرهنگستان علوم اتریش نیز در این دیدار گفت: این فرهنگستان با ارائه برنامه‌های تعالی مشترک در حوزه‌های علم و علوم انسانی، قادر به فراهم آوردن فرصت‌هایی برای ایجاد و برقراری ارتباطات بین‌المللی در سطوح عالی است.

حوزه‌های شرق‌شناسی، تاریخ تمدن ایران، آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های اتریش از طریق تبادل استادان آموزش زبان فارسی از جمله محورهایی بود که طرف اتریشی آمادگی خود را برای همکاری با ایران اعلام کرد.

همچنین علاقه‌مندی موسسه پژوهشی بین‌المللی جمعیت‌شناسی مستقر در آکادمی علوم اتریش (ÖAW) به همکاری با دانشگاه‌های ایران در زمینه‌های جمعیت‌شناسی و سرمایه انسانی و جلب اندیشمندان و پژوهشگران جوان ایرانی در این موسسه برای اجرای فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک، از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این جلسه بود.

پروفسور شوارتز، رئیس موسسه ایران‌شناسی اتریش، عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی، رایزن فرهنگی سفارت اتریش در تهران و نمایندگانی از وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این جلسه مشترک حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993854

وب گردی

وب گردی